Humlor

Aj, jag står på nåt vasst....
Aj, måste vara försiktig så jag inte skär upp hela foten...
Aj, nej det är nog en geting - jag vill inte se en geting sitta fast under foten!
Aj, nej jag måste nog lyfta upp foten nu...
Jag lyfte på foten och där satt en humla i gräset - stor som ett hus (läs: nej).

Jag som senast i förrgår blev påflugen av en humla och då bestämde mig för att de inte kan brännas - nu fick jag beviset..

Farmor löste dock gåtan - de bränns bara när de behöver försvara sig. Hon hann med att berätta om den gången farfar satte sin hand på en humla och den brände till som sjutton!!! mycket spännande historia.

Ensam hemma med syrran också!
Vi har bestämt oss för att laga middag varannan dag... 
Torsdag: Oscar - Lövbiff och "Pompa"
Fredag: Linnéa - Hamburgare utan bröd
Lördag: Oscar - Plättar
Tror jag leder den matchen ganska rejält på poäng - så idag fick jag ta min totalt hopplösa syster till affären. Tog pengarna som mamma lämnat. Dagens Meny:
Liten aptitretare med lite Serranoskinka, Gravad Lax och Avocados.
Oxfile med Pompa.
Vaniljglass.

Nu behöver hon bara laga det - ska bli spännande att se hur det slutar!

Ska in till stan en sväng ikväll också - syrran ska tydligen på bio..

Känner mig som en väldigt snäll storebror!

Fick lov att jobba 9,5 timmar igår också--> min lediga dag... tur att jag var ledig idag också...
Därmed är månadens övertid uppe i 13 timmar...
Har fått slutat tidigare några dagar ändå....

Nej hoppas att alla har en grym sommar och att man får träffa allihop nån gång!!!

O.

Kommentarer
Postat av: Anonym

JAG VISSTE DET! humlorna àr efter oss!!
//Hàlsningar fràn ett soligt Lignano

Postat av: Mia

väldigt sällan man hör att humlorna bränner men men, det ska väl hända oss alla nån gång

2006-07-23 @ 20:07:59
URL: http://www.miawiberg.blogg.se
Postat av: syrran

haha! snäll o snäll? ;) det är tur att du har en så snäll lillasyster som städar upp efter allt också!!! gah! förstå vad jag jobbar idag bror!

2006-07-24 @ 11:46:10
Postat av: jag igen:P

förresten, min mat vart ju JÄTTEGOD! :P om man tar bort pommesfritesen........ hehe:P men jag gillar kött ;) tur att ingen av oss är vegetarianer iaf^^

2006-07-24 @ 11:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback