Innebandyturnering

Okej skolan idag.. Bara jag från min klass där. Nu ska ni inte tro att jag hade missat att vi skulle vara lediga eller nåt sånt. Jag visste att alla i klasen var lediga.
Men eftersom att man är lite finare än resten så har man ju lite fler uppdrag. Jag råkar vara med i NIF-styrelsen (Skolidrottsföreningen) och vi hade en innebandyturnering idag.

Allt blev perfekt! Först vart vi typ 20 minuter försenade eftersom att vi fått veta att "fel" lag dragit sig ur. Lite kvicka omkastningar i schemat så var det fixat. Sen vart det problem eftersom att domarna inte kunde vara kvar så länge som det behövdes, så några andra "icke-domare" fick döma istället.

Väl till slutspelet så visade det sig att ett lag från Park hade fuskat med sina spelare, tagit in från andra lag. Dock är medlemmarna där från PIF-styrelsen, den rivaliserande skolans idrottsförening, och på Park hade dem godkänt det så vi fick bara hålla med, även om det var nära att de blivit diskade. Nu räckte det dock inte ända fram för dem! I finalen ställdes dem mot ett klart starkare motstånd och fick se sig besegrade. Det segrande laget kom självklart från Nola och innehöll såklart spelare från NIF.

Sedan fick vi i sekretariatet bevittna allt från slagsmål till fall över sargen. Hörseln försämrades också pga allt från visselpipor till "AirHorn". Tack Klas och Johan för det! =)

Vi fick också klart för oss att Parkarna är störda, en av killarna i ett lag slog till två tjejer. Riktigt fult! Menjag tänker inte gå ut med namn! Ni kan få det ändå! =)
Nej, han måste ha varit störd.. Nog för att man kan spela tufft mot en tjej, men att slå TVÅ GÅNGER!!
Det är lägre än Glocalnet!

dags då för dagens hissa och dissa!

Idag hissar jag min nya säng, den ser jätteskön ut, inte helt ihopsatt än dock.. Men den ser grym ut. Invigning eller? =)

Disset idag går till Parkeleven som slog två tjejer i finalen i Innebandyn och överhuvudtaget spelade riktigt fult! Gillas inte!

Tack!

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag var i skolan idag jag oxå, tömde skåpet. Visste inte att det var innebandy turnering idag, snacka om oschyssta parkare. Och det där med sängen, invigningen får väl ske på lördag. du måste bara hitta någon där sen är det väl alllt klirrat eller?!?!?

Postat av: Sandra

Invigningen lät läskig tycker jag.

2006-06-02 @ 19:42:39
URL: http://sandrafackel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback