Nationaldagen! + en hel del reklam

Sjätte juni!  Svenska nationaldagen! Svenska flaggans dag!

Okej, jag tycker det är helt okej att nationaldagen blev röd dag istället för annandag pingst. Det är ju något som alla som bor i Sverige har någon "nytta" av.
Man behöver ju inte vara "kristen" för att fira nationaldagen, vilket är bra. Sverige är ju väldigt mångkulturellt! Så därför håller jag inte med Er som påstår att det var fel att göra nationaldagen röd!

Färre kristna röda dagar och fler som alla kan fira. Nog för att jag tror att midsommarafton eller -dagen hade varit bättre som nationaldag om man velat ha firande.

Men sjätte juni passar också bra. Jag tror inte firandet kommer att bli som det i Norge, vet inte om jag vill det heller. Vi borde odla fram vårat egna firande!

Sedan när jag ändå är inne på röda dagar, bort med Trettondagen, typ den onödigaste röda dagen vi har. Hellre en röd dag i september-oktober någon gång. Men det ska vara en röd dag för alla! Typ en skön ledig dag mitt i där bara.
Idéer till vilket datum och namn dagen borde få mottages gärna!

Sedan kan jag säga att jag faktiskt är lite patriotisk idag. Svenska flaggan är faktiskt snygg och man ser den gärna överallt. Helst skulle jag vilja se den den Nionde Juli på Olympiastadion i Berlin.
Fotbolls-VM-finalen.

Som sagt lite patriotisk idag - var på ICA och köpte en Sverigebukett med gula och blå blommor. De är till mamma som kommer hem från Makedonien idag.

Sedan åkte jag på Statoil och köpte en Aftonbladet, då fick jag en snygg svensk flagga att sätta fast i bilrutan på bilen. Nu fladdrar det fint där! Man kan tro att det är någon högt uppsatt som kommer körande i en Mazda 323F av årsmodell 1992.

Hörde att mina kompisar varit och spelat pingis igår, lät kul. Själv ville jag inte åka på någon fest utan stannade hemma med min pappa och spelade nätpoker. Allt i tron om att mina "vänner" var på någon hemmafest. Visade sig att dem inte var det utan bara gjorde annat roligt! Utan mig!
Aja, jag kan kanske förlåta Er för att ni dissade mig men det kommer bli svårt! =)

Dagens hissa och dissa då!

Idag vill jag hissa Sverige/ Sweden/ Suecia/ Suede/ Ruotsi/ Schweden ... Det är trots allt nationaldag och Sverige är ett underbart land!

Dagens diss är svårare att dela ut, är på så himla bra humör idag. Men något som jag retar mig på är att det förväntas bli bråk och kravaller i Stockholm idag. Som vanligt så är de högerextrema aktuella.
Idag är ni, som alla andra dagar, dissade i Örnsköldsvik!

Tack!

O.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Du din!

Ursäkta oss inte för att vi dissade dig..vi tänkte faktiskt ringa, men av insatta källor hörde vi att du inte var sugen på att göra nånting..boooring. Så skyll inte på oss roliga, som hade väldigt roligt. Blä!

Postat av: Mia

Det kom som en chock för mig oxå med pingisen. Ned med de andra säger jag

2006-06-06 @ 15:21:31
URL: http://www.miawiberg.blogg.se
Postat av: Cissi

Gaah. Vår källa sa att du inte var sugen på att göra nåt. Du ville ju inte ens KÖRA. This is war.

2006-06-06 @ 16:19:14
URL: http://cissin.blogg.se
Postat av: Sandra

Det sas som sagt att du inte ville göra nåt. Så skyll dej själv. Glad nationaldag ;)

2006-06-06 @ 16:31:43
URL: http://sandrafackel.blogg.se
Postat av: Cissi

Vi söp oss inte full och vi var därför definitivt inga fyllon. Sluta skyll på oss.

2006-06-06 @ 18:11:45
URL: http://cissin.blogg.se
Postat av: Cissi

GAAH.

2006-06-06 @ 18:11:54
URL: http://cissin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback