På böljan den blå...

Ännu en vecka till handlingarna och så sitter man återigen på Arlanda.. Lika spännande som alltid!

Har varit en händelserik vecka på HMS Belos i Karlskrona.

Har målat och knackat rost, hade sån tur så jag fick ta "utsidan" av båten vilket innebar att jag fick vara på en flotte och jobba. Mina snälla kamrater tyckte det skulle vara kul att "knyta lös" flotten. Sagt och gjort så satt jag mitt i Örlogshamnen på en målarflotte utan möjlighet att komma intill båten igen... Mindre kul tyckte jag eftersom jag missade fikat... Blev iaf indragen med lite hjälp från andra efter ett tag.

Sa till mig själv att trots att det var ganska kul ska jag inte på den flotten igen.
Nästa dag lyckades jag dock hamna på den ändå tillsammans med en kompis och historien upprepade sig. Det blev dock inte lika brutalt denna gång. Vi lyckades ta oss tillbaka till belos själva...

Ni som har hängt med här har nog också ett svagt minne av när Belos räddade den lilla bofink som valde att landa mitt ute på Östersjön.
I förrgår räddade vi ytterligare en fågel. En Storskarv hade dykt under båten och upp igenom det runda hål(!) vi har mitt i båten. For Your Information: Hålet används för att sänka ner olika saker...

Efter ett antal olika knep lyckades vi fånga honom i ett grovmaskigt nät och återföra honom till naturen igen. Det var han värd efter två dygn i våran "Moonpool". Fråga inte varför den heter så!

Som ni förstår är det sånt som dagens Svenska flotta fyller sina dagar med nuförtiden...

Kan också berätta att jag blivit förkyld, om det beror på alla giftiga(?) ångor från färg och lösningsmedel man andats in eller om det är på "riktigt" vet jag inte.. Men jag skulle gissa på det sista.

Alla verkar åka från Övik nu igen också;
Sandra till Italien för att smida ondskefulla planer med sina maffiakontakter om hur de ska ta över Sverige.
Tjompi har åkt till Afrika för att, ja är det någon som vet vad han ska göra e g e n t l i g e n???
Lina flyttar till Kalmar och alla andra som ska flytta...
Lollo har ju också flyttat, åtminstone några kilometer....
Cissi är dock hemma och har enligt uppgift till undertecknad gjort den makabra upptäckten att Näske har en egen taxirörelse. Måste säga att det kom som en chock! Har inte återhämtat mig än för det hade jag ju ingen aning om.. eller?

Själv är man ju "bosatt" 100 mil söderut i Karlskrona större delen av detta år.. Än så länge bara roligt!

Måste bara få hissa SAS frukost ombord på flygen, Mums!!!
Men vill ockå dissa att jag inte hann med ett flyg till Övik (landade 0915 - flyget gick 0905), skulle ju inte ha hunnit med det men ändå! Det är ju så dåliga förbindelser under sommaren...
Väntar nu iaf på ett tåg upp till Sundsvall som ska gå 12.50... eftersom nästa flyg till Norrland (sundsvall, umeå, örnsköldsvik) går först 1705 till sundsvall. 1935 går nästa till Övik...

Molniga hälsningar från Arlanda!

Ha det bra där ute i världen allihopa!!!

O.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sen i höst verkar vi ju iaf bli ett gäng som är kvar i Ö-vik. 'Bara' Lina, Frida och Lisa som flyttar (som jag känner till).

2007-08-09 @ 10:08:02
Postat av: Mia

alla flyttar ifrån övik för att sedan flytta tillbaka nån gång man börjar få tråkigt
=)

Postat av: A.

Det är "inne" att lämna övik, eller..inte?
Du som reser så mycket borde döpa om din blogg till "oscar, mot nya äventyr".
haha.

2007-08-10 @ 12:05:32
URL: http://Alicia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback