"Sailen"

Värsta festivalen i Karlskrona nu alltså. Tydligen en segelfestival så allt fint seglarfolk är i stan. Tur då att jag åkt därifrån nu. Sitter på Arlanda och väntar på mitt flyg....

Var iaf ute där nere igår, grymt kul hade vi. Började med ett besök på Bolaget innan vi gick ut på en ö och satt på några klippor innan vi gick till den beryktade play.bar. Där man alltid hamnar från början av kvällarna. Efter ett tag där så gick vi till festområdet med tivoli och en massa stånd där man kunde vinna saker.
Skulle bl a kasta två pilar och träffa ballonger. Träffade båda och han i ståndet sa;
- Nu får du välja vad du vill!
- Vad jag vill? Va? Då vill jag ha en elefant!
Sagt och gjort, jag fick en stor en mjukiselefant som nu ligger i min säng på båten tillsammans med en "Norrlands Guld"-hatt som jag fick för att jag var norrlänning. De påstod att det var av medlidande för den tunga uppväxt jag haft.
- Enda tunga jag har varit med om är att skotta snö, sa jag.

En cool grej som hände på play.bar;
Har en tjej på båten som heter Sidenö (efternamn...) och jag har alltid tyckt det vore coolt om de hade bott i Sidensjö eller varit därifrån. Igår fick jag veta att hennes pappa var från Norrland. Till och med från Sidensjö! Hur coolt är inte det. De bor i Stockholm nu vilket gör det hela ännu coolare. Efternamnet är tydligen taget också, de ville heta Sidensjö från början men fick inte. Har inte kunnat släppa att jag tänkt på Sidensjö så fort jag hör namnet också kommer de därifrån... Förmodligen var det ännu coolare igår..hmm..

Till slut kom jag mig iaf tillbaka mot båten med en elefant och "hatt".
Träffade ett befäl ombord, Köksmästarn som också är från Norrland - han gillade min hatt.
Så nu kallas jag för "Norrlands Guldmannen"! ....chill....

Min syster fyller tydligen år idag också! Vad glad hon ska bli när jag kommer hem! Kan man få en bättre present än att ens snälla bror kommer hem!!!??! Tyvärr när jag fyller år så har jag ju ingen bror som kan komma hem så mig får ni ge presenter...

Fråga om ikväll också: Hur? Var? När?
Lina får gärna svara på den frågan....

Ha det bra allihopa. Nu har jag varit på Arlanda 2 timmar, bara 2 kvar till flyget går! Måste nog skynda mig till gaten så jag inte missar flyget

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha tung uppväxt i norrland... Måste vara värre att växa upp i södra sverige där alla pratar så konstigt ;)

2007-08-03 @ 17:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback