semester!

Imorrn är sista dagen innan min tre veckors semester (tre veckor och två dagar för att vara exakt), ska bli så grymt skönt att bara slappa och njuta av sommaren hemma och i fjällen!

Liten reserapport också, såhär ser min hemresa ut imorrn;
1640 Tåg Karlskrona-Stockholm (med två byten, Emmaboda o Alvesta)
2212 Nattåg Stockholm-Mellansel
0639 "Tågtaxi" Mellansel-Örnsköldsvik
0745 Buss Örnsköldsvik-Bjästa

Hoppas på att den ska funka bra! Tycker egentligen inte om att åka nattåget men nu ska jag ju ha min liggplats i ca 8 timmar så då lär det bli lite tid för att sova iaf.

Känns så skönt att säga att resan ner igen inte är förrän den 29/7!
Tyvärr så går flyget från Örnsköldsvik så tidigt som 1245 vilket gör att min tänkta Storsjöyra blir en dag kortare. Kommer behöva åka hem på lördag istället.

Varför skriver jag då om mina resor? Jo, jag har upptäckt att det faktiskt finns de som är riktiga fans av mina resor! Tro det eller ej!

Dags så för en gammal "goding".

Hissa och dissa!

Idag hissar jag såklart att det snart blir semester!

Dagens diss får bli vädret, idag har det ösregnat konstant. Inte så kul men det har ju lätt kommit 100mm säger de. Usch!  Till råga på allt verkar det som att det ska regna hemma i helgen också, dubbel otur!

Vill förresten dissa att det gick så dåligt för mitt lag i dagens innebandyturnering också. Vi blev toksist! Om det berodde på att de flesta var ute och festade rejält igår vet jag inte men jag tror det kan vara en bidragande orsak. Ni skulle bara veta vad som hänt här nere inatt alltså.
De har spytt på golven, lyckats köra igång brandlarmet genom att basta. Om jag berättar varför brandlarmet startade tror jag faktiskt det skulle kunna gå riktigt illa för de inblandade.
Själv låg jag lugnt i min säng, iaf när brandlarmet körde igång. Det värsta var att det tog typ 5 minuter innan jag fattade vad det var som "ringde" hela tiden. Drömde nåt så att larmet passade in...
Det var måttligt kul att gå upp mitt i natten och ut i ösregnet! Eller vet man bara orsaken så var det faktiskt kul, får ta den på ett mer diskret ställe!

Helt sjuk natt iaf, hade en kille som hoppade i vattnet från båten också. Dum? ja...
Bör jag nämna att han blev ivägskickad från innebandyn idag för att han stank sprit??!
Som ni förstår så är vi grymt duktiga på att parta här nere!

Men vi är duktiga på att studera också - idag inledde jag officiellt min Kustskepparutbildning. Vi ska få den inbakad i våran tid här på båten. Riktigt kul känns det eftersom det ju faktiskt är något man kan ha nytta av i framtiden.
Fick ut det material vi behöver... En massa sjökort, böcker och annat krimskrams. Det är tydligen tänkt att vi ska läsa en del nu under lovet. Jaha, där rök den ledigheten...
Nej det kan passa perfekt med lite plugg på bussen upp till fjällen och på tåg och liknande.
Känns faktiskt lite kul att börja "plugga" lite. Hissar förresten plugg också!

Okej, har massor att berätta men kan tänka mig att de flesta läsare redan tröttnat så till er som orkade hela vägen;
"Skaffa er ett liv!"

Ha det bra!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback