Sorry about the delay!

Det har gått ett tag sedan sist men jag har ju haft jättemycket att göra. Åkte till Stockholm 5/6 för att träna inför högvakt på Drottningholms slott.
Den 10/6 gick vi sedan på för första gången. Tre dygn spenderade jag genom att vakta 2 timmar, vila två timmar, vakta två timmar, vila tio timmar och sedan började det om igen.
Sedan var vi lediga mellan 13-16 innan vi gick vakt 16-18 igen. Sedan bar det av till Karlskrona och Belos igen.

Skitkul var det iaf! Har ca 200 bilder som jag fått av en fotograf på 1. Ubåtsflottiljen som är både från när vi tränade och från när det var allvar. Kommer inte publicera någon idag. hinner inte.....

Kändes väldigt konstigt när man stod där och kungen passerade precis brevid..

Aja, nu är det ju redan midsommar! Och vad händer då? Jo, det blir grillning, kubb och allt vad det heter. Typiskt svensk sommar alltså!
Tyvärr så är poolen inte klar än så den går inte att använda än. Men det är inte mycket kvar nu!

Så det ständigt återkommande i mina inlägg. "Mina resor" - skulle kanske starta en egen blogg för de inläggen...
Hur kom jag då hem igår?
Jo, fick så klart inte flyga till Övik eftersom det var fullt (SAS borde skaffa större plan).
Istället fick jag åka med blekingeflyg.se till Bromma(!) och med sundsvallsflyg.se därifrån. Ni kanske kan räkna ut var jag hamnade då?! Sundsvall ja...
Men det gick långt ifrån smärtfritt. Skulle ha en timmes paus på Bromma men planet från Ronneby blev försenat en halvtimme och jag skulle hinna checka in så det vart lite stressigt.
Hade en kompis med som sa att man inte behövde gå igenom säkerhetskontrollen förrän 17.15 (flyget gick 17.30), han skulle åka samtidigt men till Gotland.
Så vi köpte lite godis och glass och slappade ca 5 minuter innan chocken kom; (kl.17.12)
- Sista startutrop för resande till Sundsvall, vi stänger nu vid utgång nr 6.....!
GAAAH! Enorm kö genom säkerhetskontrollen men jag lyckades tränga mig först. La ifrån mig grejerna på bandet stressad som sjutton, såg att sångaren i The Poodles (ja, jag vet - lågvattenmärke) stod framför mig i kön så jag glömde lägga ifrån mig telefonen.
-PIIIIP (säkerhetskontrollen)
- Du kan ju inte ta telefonen genom här fattar du väl! (kontrollanten)
- FAN!
Vände gick tillbaka med den, (nästa lågvattenmärke;) den hamnade i samma back som Poodlessångarens bälte.
Kom till slut igenom iaf. Hamnade då istället bakom en seg gammal pensionärsgubbe igenom en smal korridor. Ber om ursäkt för det men jag fick lov att knuffa undan honom. (inte så brutalt som det låter)
Men jag hann iaf med flyget.

Det plus att min ordinarie flygbusshållplats i Karlskrona hade blivit en stor marknad och där stannade ju såklart inga bussar gick resan bra.. På söndag är det dags igen men då blir det SAS från Gideå, det tackar vi för!

Glad Midsommar på er!!!!

O.

Kommentarer
Postat av: Mia

Det är helt ok (det där med pensionären).. De tror att de är nått(!) bara för att de är gamla så ska de få förtur och allt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback