The Asian tour...

Så var då dagen kommen för starten på nästa äventyr.
Ikväll tar vi flyget ner till Stockholm för att tidigt tisdag morgon ge oss iväg mot London-HongKong och slutligen fram till våran destination Kuala Lumpur, Malaysia...

Just nu har jag lite packproblem, eller egentligen inte.. Orkar bara inte börja packa... Har skrivit en lista iaf...

Vad gäller resans framfart ska ni förhoppningsvis kunna följa utvecklingen här på bloggen. Har tyvärr lagt ner allt vad resedagbok heter...

Nu ska jag slappa lite och sedan börja packa. Är faktiskt lite nervös nu... Men; What is there to be afraid of?

Liten rapport om jobbet igår bara.
De tre första gästerna jag hade lyckades vara dryga allihopa. De jag jobbade skrattade bara åt mig eftersom deras gäster var så himla glada och trevliga.

Stod i kassan på självserveringen ifall ni undrar över miljön... hahaha

Det första gänget:
- Vill ni ha kaffe efter maten?
- Nej. Det vill vi inte...
- Okej, då blir det 629.- . (De köpte tre kycklingar och en "Köttallrik"...)
En annan i det gänget frågar då;
- Bjuder ni på kaffet eller?
- Eh, nej..  men ni ville ju inte ha det...
- Nej, men det ingår ju här. (Pekar på kylten om våra specialerbjudanden under helgen, lax eller lamm för 129.-)
- Ja, i helgens ingår det.
- Konstigt att det ingår där men inte för 600 kronor.

Fattar inte hur folk tänker ibland... I helgens är ju kaffet inräknat i priset, men inte på ordinarie meny. Som vägkrog gäller det ju ändå att hålla priserna nere för de som är ute efter vägarna och kanske inte vill lägga ut så mycket pengar på en tallrik köttbullar.
Förresten så kostar kaffet 5.- om man äter mat också. Hade det gjort någon skillnad för de att betala 20 kronor mer? De får ju redan "rabatt" på kaffet när de äter. I vanliga fall kostar ju kaffet 14.-.

Nästa gäng:
-Vi vill ha tre laxplankor. Också har vi en sån här kupong. (Halva priset på laxplanka)
-Den gäller inte idag tyvärr, det är ju röd dag.
-Jaså, och hur ska man veta det då?
-Ja du, det står ju på den så... Här; Gäller ej röda dagar.

Kan folk inte läsa längre?!

Och den tredje, en typisk besserwisser.
Som ett av våra vegetariska alternativ har vi Quarnschnitzel. (En svamp som är tillagad som en schnitzel)
-Du vet att den är vegetarisk va?
-Nej, en schnitzel som är vegetarisk? Det går ju inte, schnitzel är ju griskött!
-Eh, (vad vet jag egentligen) okej. Men den här är vegetarisk...
-En gris som är vegetarisk?
-Nej, en svamp!

Haha, kollade faktiskt upp det när jag kom hem och han hade väl rätt till viss del;
enligt nationalencyklopedin;
schnitzel, stekt, panerad, tunn skiva kalvkött eller skinka, ofta serverad med en citronskiva.

Jag greppar dock det lilla halmstrå som jag fick genom att det kan vara kalv också. Han hade inte bara rätt och nästa gång vet jag. Varför våra kockar kallar det en schnitzel vet jag däremot inte..

Det var sista arbetsrapporten på ett tag.. Blir ju inget mer jobb innan sommaren.
Nu väntar ju min längsta semester sedan sommarlovet när man var 15 år... 8 lediga veckor! Min chef hoppades att mina pengar skulle ta slut och att jag skulle vara hemma till Mors dag i slutet av Maj. Det är utan tvekan den drygaste dagen vi har på Näske. En dag som ingen vill jobba men alla ändå ställer upp... utom jag...

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback