Grattis Kevin! (och alice)

Då var då Idol slut för i år och Sverige har fått en ny idol. Kevin vann, ganska väntat finalen mot Alice. Trots att jag hejade mest på Alice är jag inte besviken.
Det har ju länge sagts att den som blir tvåa lyckas bäst men är det verkligen så?
Har kollat upp vilka som blivit etta tvåa under åren och här får ni en liten sammanställning;
Första året vann Daniel och Darin blev tvåa. Där är det ju definitivt så att Darin lyckats bäst och han är ju fortfarande stor om inte större än nånsin just nu.
Året efter vann Agnes före Sebastian. Där skulle jag nog säga att det är Agnes som är mest lyckad. Hon har ju kommit rejält under det senaste halvåret nu bara. Så då är det 1-1 mellan om det är bäst att bli etta eller tvåa...
Sedan gick segern till Markus före Erik. Där känns det lite svårbedömt. Markus känns ju mer i ropet just nu men inte så mycket på grund av sin musik. Överlag känns de båda lite bortglömde rent musikmässigt, eller?
Sedan var det ju ifjol som Marie vann före Amanda. Och där tycker jag vi har ytterligare två bortglömda artister. Ingen av de som lyckats överleva särskilt länge efter segern. Får se om någon av de kan komma tillbaka.
Och i år alltså Kevin före Alice. Frågan är bara vem av de som lyckas???
Kort och gott verkar det inte ha någon betydelse om du blir etta eller tvåa. Det är ju ändå bara Darin och till viss del Agnes och kanske Måns som på allvar fortfarande är något att räkna med på den musikaliska fronten.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Blir nog sängen snart.
Nu är det förresten inte alls länge kvar tills jullovet. Ooh, på tal om det. Eller jag vet inte riktigt hur jag får ihop kopplingen mellan jullov och jobb men det går, tro mig...
Jag har skrivit ett CV idag och ett personligt brev så man skulle kunna säga att jag har planer på att söka ett extrajobb. Det hade inte varit helt dumt att jobba nån dag var eller varannan vecka. Bara få in några hundralappar extra så att man inte behöver gå back varje månad. Men som sagt jag har bara skrivit det än så jag har ju inte gjort något ordentligt försök än. Får se vad jag hittar på de närmsta dagarna här fram mot tentan om en vecka. Sedan blir det jul och nyår hemma i vad jag förstått ett rejält snöigt Örnsköldsvik!!!
Här är det bara slask, tror till och med att det regnar nu, trååååååkigt.

Ha det bra!!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback