Vad händer med alla uteställen i Öviks stad egentligen?

Har fått veta att det ska vara dåligt med biljetter till juldagen.. Men upptäckte att Parken hade biljetter kvar. Sen upptäckte jag att Plattan bytt namn till Liquid. Statt är borta och heter nu Schlagerklubben och Cover Club istället... Åldersgränserna är helt olika mot vad man är van vid. Inte är det lätt att veta vad man ska göra.
Nu verkar det ändå vara Parken som lockar mest. Harrys är slutsålt, Olearys har 22 årsgräns. Vad de har tänkt göra på Schlagerklubben, Cover Club och Liquid vet jag inte riktigt eftersom de inte har någon information om juldagen på deras hemsidor.... Men nu verkar det ju lösa sig iaf.. Frågan är bara vad vi ska satsa på. Parken brukar ju kunna vara riktigt kul, eller man måste vara på rätt humör men det är alltid kul! Det är så spridda äldrar där, men förut har det väl varit 18-årsgräns, nu skulle det vara 20. Haha, det är ju stort iaf. När man tänker efter så är det ju enormt. Fatta vad mycket folk det stället sväljer innan man tycker det blir trångt. Lär ju nästan gå in 1000 pers om inte mer...

Okej, tillbaka till vad jag sysslat med idag. Har varit på skolan och startat upp vårat IT-arbete. Har suttit här hemma och läst artiklar för att göra egna kopplingar i den artikel vi ska skriva om informationssystemens påverkan på företags organisation/marknadsföring/ekonomistyrning osv.... Det är inte alls särskilt roligt men det måste ju göras.
Julen närmar sig med stormsteg och därmed terminens sista tenta också. Nästa fredag är det dags. Vet inte riktigt hur jag ligger till men på de praktiska delarna (bokföringen och alla siffror) känns det bra. Det är den där enormt tråkiga teorin jag förmodligen måste kolla upp lite extra. Men har ju läst väldigt mycket av det här i gymnasiet så jag har ju ganska mycket gratis faktiskt...

Nu ska jag laga mat, börjar bli hungrig....

Snart är det jul på riktigt! Här har det snöat hela dagen så vi har flera centimeter, nästan så man blir lite less av att pulsa i snön. Nej, nu ljuger jag, jag skulle aldrig kunna bli less på snön! eller jo, om den skulle ligga kvar hela året vore det ju inte så kul. Men när man befinner sig i södra sverige så uppskattar man snön mycket mer när den väl kommer! Hoppas verkligen det blir en vit jul!!!

O.

Kommentarer
Postat av: Linda

jag hoppas på en vit jul. men det är väl större chans att du får den:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback