Spruta, spruta, spruta...

Idag var det så dags att ta den efterlängtade sprutan inför Thailandsresan. Många av er vet hur det gick sist jag var och tog en vaccinationsspruta. Då fick jag en smäll på stjärten för att jag "inte var tillräckligt avslappnad".

Har därför spenderat hela dagen med att hitta på saker för att glömma bort det som komma ska...
Tog mig an att fylla på källaren med ved med hjälp av en korg och spark. Veden ligger i garaget så det blev ett riktigt träningspass.

Hann också bli riktigt sugen på backpackning i Asien i vår. Flyg till Bangkok kostar typ 3400.-. Så det känns ju som en jättebra idé!

Åter så till sprutan. Både far och syster valde att hoppa av eftersom de båda är rejält förkylda. Då ska man ju undvika att ta såna här vaccinationssprutor.
Men jag och mamma tog iallafall mod till oss och drog iväg till Vårdcentralen.
Tänk er vår glädje när vi fick veta att sprutan skulle tas i armen och inte stjärten (läs: Rooompaaa).
Så det gick som en dans och nu kan vi reta och skrämma upp syrran och pappa eftersom vi gjort bort det!

O.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag tror faktiskt att ddu gillade att bli "daskad" på rumpan.. LÄser man mellan raderna så låter du ganska besviken :P

Postat av: Sandra

JA! Jag är sjuusen procent taggad för backpacking. Planering snart är ett måste.

2008-02-12 @ 18:40:20
URL: http://sandrafackel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback