Ganska intressant faktiskt...

Tro det eller ej men syrran lyckades övertala mig att följa med in till Skyttis, i Övik. För att se en av finalerna i den stora innebandyturneringen Paradiscupen som avgjorts här under veckoslutet.

Tycker ju sedan förut att innebandy är en riktigt kul sport att se live. Har sett några damelitseriematcher under de sista åren och kommit fram till att det vore jäkligt kul om det skulle vara fler som gick och såg matcherna så det skulle bli lite liv på läktarna.
Nu har det ju tydligen börjat komma fler på elitmatcherna i och med den nya arenan (Skyttis Arena) som faktiskt är riktigt fin!!!
Så det jag vill säga är att fler borde gå och se innebandy på högsta nivå.

Finalen jag såg var typ F-91 och spelades mellan Örnsköldsvik IB och KAIS Mora.
Hur matchen slutade? Seger för Övik så klart, 6-1.

Kan ju också passa på att klaga lite mer på vädret. Ska det blåsa som det gör tycker jag det borde kunna snöa lite mer också så att det blir en riktig snöstorm. 

O. 

Kommentarer
Postat av: Mia

man tycker ju att 91:or och 92:or är så unga.. de är ju 15-16 år!!! vad gammal man har blivit

Postat av: Sandra

well maybe 1000.. or EVEN 10.000 pounds!!

2008-01-07 @ 10:43:39
URL: http://sandrafackel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback