I Backspegeln - 2007

Nu har det hunnit gå nio dagar av det nya året, så det är väl dags att sammanfatta det förra.


Den 15/1 bar det efter många om och men, främst pga stormen Per, av till Blekinge och Karlskrona för Lumpen.
Det började med två månaders(?) grundutbildning innan vi fick komma ut på våra förband och båtar.
Jag hamnade på 1.Ubåtsflottiljen och var allra mest på en båt som heter Belos.

image62
Belos i Sthlm

Under den korta påskledigheten, fyra dagar, valde jag att dra upp en snabbis till fjällen. Och årets tema stormar fortsatte, denna gången rejäl snöstorm och avstängda vägar.

image79
 
image54

Modo tog SM-Guld under våren också. Första sedan 1979(?):
image59

Tiden i Karlskrona flöt på i lagom fart och under slutet av Maj och början av Juni gick de värnpliktiga på ubåt högvakten på Drottningholms slott:

image86

Till och från Karlskrona nästan varje helg var det flygresor som gällde. Tiden på Arlanda som vid Muck räknades ut till över fem dygn spenderades med internet, mat, och sightseeing på Arlanda.

image87 omsättning lär ha skjutit i höjden pga mig...=P

Midsommar blev en mysig tillställning i Sörsvedje(hemma hos mig) med Kubb, grillning och gott sällskap(!).

image88

Under juli var jag ledig tre veckor från Lumpen och hittade på en massa bus. Första veckan drog jag upp till fjällen;

image74
 
image71

Under den sista lediga helgen blev det Storsjöyran där tältuppsättningen var det som gick sämst. I ösregn försökte vi sätta upp tältet så fort som möjligt vilket slutade med att tältduken hamnade bak och fram och därmed inte räckte ner på ena sidan.
 image89
Jag och Louise kom över ett par riktigt fina stolar...

image90

Sedan blev det höst... Båten drog iväg både till Polen och Norge.
image91Polen, Gdansk
På väg till Norge var det riktig storm(Årets Tema), vilket gjorde att vissa mådde sämre än andra... *HOST*image92
Väl framme blev vädret bättre ch vi trivdes bra ombord...
image93

Den 7/12 kom en konstig me efterlängtad dag. Då var det dags för Muck. Stor fest och glädje men sen var det adjö till alla kamrater och vips var den glädjen något förstörd,
image94
Kul kul...
image95

Sedan blev det jul... och det var kul... =P
image96
Världens vackraste gran..?

Nyår vet ni ju redan hur det såg ut annars får ni väl kolla in det längre ner..

Tack för ett bra 2007 och hoppas ni alla får ett minst lika bra 2008!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback