FRA-lagen...

Jag har börjat fundera lite över det här med FRA-lagen. På facebook får man ju en massa inbjudningar till att gå med i grupper mot FRA-lagen eller demonstrationer.
Mitt "problem" är att jag nog faktiskt inte har något emot FRA-lagen. Jag tror till och med att den faktiskt kan vara bra. Jag förstår att folk inte gillar att de kan bli avlyssnade.
Det enda problemet jag ser i den motiveringen är att vi förmodligen redan är avlyssnade idag. De flesta länderna i världen tillämpar redan "FRA-lagen" utan att de har en lag som tillåter det. Därför tycker jag det bara är bra att vi har en lag som kan reglera det lite isf.
Men jag får gärna motargument för jag kan inte påstå att jag är 100% säker påvar jag står.

Men vad som blir av den där lagen vet man ju aldrig - den som lever får se...

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback