Hur mycket händer egentligen en vanlig dag i Bjästa?

När jag igår började jobba skulle jag först köra in till Bjästa och handla lite grejer vi behövde, lämna dagskassor och växla pengar.
På banken var det en ny tjej som jobbade. Hon hade fått en lapp av en kollega på hur mycket vi ville ha i olika valörer. Av någon underlig anledning hade hon skrivit 300 i 50-lappar men det skulle vara 3000 så hon blev helt enkelt tvungen att gå ner i "valvet" för att hämta mer. Hon hade gjort i ordning innan men allltså för lite.
När hon gick ner i valvet lyckades hon starta larmet så det började tjuta som tusan. Men ändå tyckte jag det var ett ganska vekt tjut för att vara en bank, om ni fattar vad jag menar...
På ICA var det slut på en sak jag skulle köpa så jag fick åka på Statoil istället plus lite andra småsaker som hände.
När jag sitter och kör längs vägen från Bjästa mot jobbet (ca. 5 km) av gammal övergiven väg funderar jag på om det alltid händer så mycket saker i Bjästa och främst då på Handelsbanken. Har fått åka en del ggr förut och det har alltid varit en massa konstigt folk före mig i kön där... Jag undrade för mig själv om det bara är när jag åker eller alltid. Då plötsligt dyker det upp en stor stuga på vägen(!). Det är lyckligtvis ingen som glömt den där om ni trodde det utan en hustransport. Så resten av vägen till jobbet blev jag liggande bakom denna last i 15km/timmen. Så den väg som brukar ta ca 3 minuter tog nästan 25. Men jag skickade ett mms till jobbet så de skrattade åt mig när ag kom tillbaka - till slut.
Att det sedan inte blev lika mycket helvetesdag som lördag o söndag var inget jag blev ledsen över. Men vi hade ändå fullt upp....

500-600 gäster på en dag räcker. Under lördag och söndag hade vi närmare 800 gäster per dag... Drygt... men ändå kul att det kommer folk.
Idag har jag bara vilat upp mig eftersom det är veckans lediga dag. Var ju en del sol fram till 3-4 iaf så då låg jag på balkongen och njöt. Sedan har jag bara tagit det lugnt!
Tydligen har de inte haft lika lugnt på jobbet. De ringde och ville (som vanligt) att jag ska börja tidigare imorrn, 10 istället för 11. Så imorrn kan jag tänka mig att det blir en dryg tiotimmars-dag med en hel del att göra. Tur då att jag har bra arbetskamrater och ett ganska underhållande jobb.

På torsdag ska jag sedan dricka vin på Nyänget (efter jobbet - jobbar till 17-18 nån gång) om det blir fint väder, annars tar vi parasoll/paraply. Ska bli kul att göra nåt man inte gör så ofta dricka vin på stranden alltså...

För er som har missat det senaste i bloggnyheter kan jag tipsa om en ny mycket bra blogg! Då menar jag inte Blondinbellas pojkväns nya storstadspojken. Han är förresten tydligen från Örnsköldsvik men det var ändå inte det jag skulle ta upp.
Jag vill tipsa om Cissi och Gustavs "reseblogg". Grymt bra läsning -> check it out
here

Ha det bra allihopa!

O.

Kommentarer
Postat av: C & G

Tackar så mycket för gratisreklamen! Hoppas allt är bra där hemma, det verkar inte vara tråkigt iaf! :)

Postat av: Emma

Shit vad du är uppdaterad Oscar! Blondinbellas pojkväns blogg har du koll på till och med :p

2008-07-18 @ 13:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback