Ett sent genombrott... not...

Okej, jag vet inte vad jag ska göra imorrn på självaste midsommar.. Men det är väl så det brukar vara...
Har ingen lust att åka på någon tripp som är längre bort än Örnsköldsvik, dvs ca 2 mil...
Men det löser sig förhoppningsvis...

Igår kväll ringde en gammal skolkamrat från ett antal år tillbaka. Kul med gamla kontakter som hör av sig igen. Hon fyllde år och undrade om jag ville komma på "kalas". Tyvärr hade jag och mina föräldrar (precis så tragiskt som det låter, men ändå trevligt) hunnit dricka lite vin så det blev jag tvungen att tacka nej till... Kändes ganska tråkigt faktiskt...

Har också spenderat de senaste morgnarna genom att reta mig över dumma politikers uttalanden om Ecce Homo utställningen i ÖA... Vet inte vad jag ska säga egentligen. Trodde inte att det fanns så extrema åsikter på så framskjutna positioner... Har inget emot att folk tycker att det är en dålig eller kränkande (modeord..) utställning men att politiker i princip kräver censur känns lite väl mycket diktatur...
Att bara kunna klämma ur sig en kommentar som; "Vi kan ju inte bomba sönder människor som muslimerna gör".
Hörde förresten på radion igår när de intervjuade denne politiker som då hoppades att ingen skulle gå på Ecce Homo-utställningen och att den så skulle gå back...
Måste säga att den karln är påläst, enligt Museichefens blogg på allehanda.se så kommer det inte vara något inträde till Ecce Homo så jag vet inte hur den ska kunna gå så mycket mera back...
Hörde förresten på radion idag också (på jobbet) en intervju med chefen för Kultur och Fritid i Övik, Siv Sandberg, att hon blivit mordhotad ännu en gång. Nu är hon uppe i tre mordhot - på grund av en utställning!!! Jag fattar inte hur man kan vara så korkad.
Men inte nog med det, tydligen hade två av de anställda på museet fått besök hemma hos sig med folk som klottrat ner bl. a. garageportar med kors och annat.
Det känns som ett skämt alltihopa.
Vad är det för "religiösa" stollar?!?
I samma program intervjuade de även en öppet homosexuell präst som jobbar i Örnsköldsviks församling. Jag undrar vad den så kritiske politikern anser om henne. Vissa måste ju tydligen ha en väldigt gammaldags syn på Kristendomen och en väldigt gammaldags tolkning av Bibeln...
En annan sak som kan vara värd att nämna är att denna utställning snart kommer att visas för andra gången i Uppsala och det är samma beställare denna gång som för tio år sedan;
Uppsala domkyrka och Svenska Kyrkan.
Hur kan det vara så stor skillnad mellan två orter i Sverige???

Imorrn ska jag spendera förmiddan med att fortsätta "fönstershoppa" på internet. Eller kommer nog att köpa en del saker också. Var så länge sedan jag köpte kläder sist (om man inte räknar Asien förstås). Har hittat en hel del snyggt på Topman men har en del andra sidor jag brukar kolla in också...

Har fastnat för två av de största bloggarna på blogg.se också. Den ena är Blondinbellas, kan inte påstå att jag tycker det hon skriver är särskilt intressant eller bra heller men måste ändå kolla någon gång nu och då.
Däremot gillar jag "Tobias - Grymt rolig person" klart mer. En rolig blogg med bra shoppinglänkar och ja, helt enkelt bra läsning... Eller egentligen är det väl inte det men jag gillar det ändå...

På tal om att tycka saker man egentligen inte gillar är bra så upplevde jag mycket sånt när jag körde upp till Skellefteå själv i förra veckan. Att sjunga med till RixFM-hits och tycka att allt från Westlife till Ola är grymt bra och så bra att köra bil till bevisar bara ytterligare min enorma avsaknad av musikintresse. Men när Duffy börjar med sitt Yeah, Yeah, Yeah så är det jag som er om Mercy.. Och byter kanal så snabbt som möjligt.. Några på jobbet diskuterade henne för några dagar sen och undrade om hon var från Sverige. Jag kunde då berätta att hon kommer från Wales (och allt annat man fick lära sig om henne när man var i Asien).
En annan låt som jag tycker är bra men inte kan lyssna på slutet på är Jason(?) Mraz - I'm yours. Är det bara jag eller har han munnen full med saliv i slutet?!? Riktigt störande iaf..

Okej, jag ska satsa på att blogga oftare - för att inläggen inte ska bli så långa... Det här skulle ju ha kunnat bli säkert fem... Jag ska örja blogga om allt, intressant eller inte och slå mig in på listan med de som bloggar oftast....
Eller jag ska sova på saken iaf...

En liten sak till som vore intressant att veta är om ni läst hela inlägget eller inte?
Skriv gärna så jag får veta...

Gonatt!!!

O.

Kommentarer
Postat av: Oscar

Jag läste hela.. ;p

Postat av: Mia

wow, du har lyckats täcka in religion, politik, homosexualitet, kultur, mode och musik.. bra gjort..

2008-06-20 @ 13:14:49
URL: http://miawiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback