Filip och Fredrik goes very young...

Nu har jag ridit pa elefanter och paddlat kajak sen sist jag var har. Plus en hel del sol och bad.

Vadret har blivit mycket battre an tidigare sa de moln som tidigare gjorde att man inte behovde do av varme har nu lamnat oss. Temperaturen ligger pa mellan 32-36(!) grader pa dagarna och vattnet blir ocksa varmare.

Elefanterna ja, hur haftigt ar det inte att sitta dar uppe pa de nar de promenerar genom djungeln...
Och kajakpaddlingen var en riktig hojdare, vi paddlade i ett mangrovetrask och matade vilda apor med bananer - ur handen!
Mycket haftigt...
Nar vi kom tillbaka dar vi borjade paddla berattade guiden att han blivit biten av apor och attackerad pa samma stalle. Vi var glada att vi inte fick hora det innan vi akte ut...

Sedan har de senaste dagarna pa stranden praglats av Filip och Josef, aka Filip och Fredrik... Tva ungjaevlar med en annu varre pappa och en lugn styvmamma.. De skriker fran morgon till kvall.. Pappa pappa PAPPA!!!! Och han skriker om mojligt annu mera.. Ganska kul anda att hanga med i vad som hander..
Vi var iaf sakra pa att varre barn finns inte, fram till idag.
Helt plotsligt kommer "Ara-pa-pa-pa-pa"-fageln fran Kalle Anka in i form av en trearig norsk unge... och kastar lera och skriker at Filip och Fredrik. Kastade ocksa lera pa Filip och Fredriks pappa vilken den norske ungens pappa tyckte var lite jobbigt men Filip och Fredriks pappa sa bara;
-"Jag ar van med barnuppfostran - mamma var dagmamma!"
Var ju inte precis den kommentar man vantat sig och jag vill inte veta hur det gatt for de stackars barnen. Eller det vill jag nog, nagon som vet???
De ar iaf fran Skelleftea vilket inte var sarskilt overraskande eftersom jag har kommit fram till det forut - att de darifran ar varst i Sverige...

HA det bra allihopa, imorrn ska jag ut pa en OE-runda och snorkla.

O.

Kommentarer
Postat av: Mia

Åhh, coolt att rida på elefant.. De är ju stora som hus.
Kommentar till det där med barnen: "Jaha vars i sverige är ni ifrån då (pappan till barnen frågar er) Que? no comprendo? hablo ingles?.. oh your from spain? No hablo ingles.. vamos"" hehe

Postat av: Sandra

36 grader MINST ska jag ha VARJE DAG. annars fryser jag :P

2008-03-11 @ 17:55:11
URL: http://sandrafackel.blogg.se
Postat av: Carro SF live

nice, avis? inte do :P he he

2008-03-13 @ 05:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback