Vuxenpoäng...

Mitt i allt det roliga med resor både hit och dit skaffade jag mig lite vuxenpoäng idag också...

Har just gjort min första preliminäransökan till utbildningar till hösten. Kan ju ändra och ha mig ända fram till 15/4 så än är det väl inte definitivt.

Men de tre första på min lista just nu, även om det känns väldigt jämnt mellan de två första;

1. Civilekonomprogrammet i Linköping, 240hp
2. Ekonomprogrammet Redovisining och Revision i Västerås, 180hp
3. Europaekonomprogrammet i Halmstad, 180hp

Har även...;
4. Civilekonomprogrammet i Umeå, 240hp
5. International Business Management i Västerås, 180hp
6. Civilekonomprogrammet Engelsk språkinriktning i Lund, 240hp

Men man blir ju seriöst sugen på alla utbildningar när man läser om de! Nu återstår bara att komma fram till om jag vill ha den breda utbildningen i Linköping som också är ett år längre än den något smalare i Västerås. 
Jag tycker ju att Redovisning är riktigt kul men jag ska spendera de närmaste veckorna med att fundera på om det är nåt jag vill göra "resten av livet".
Känns iaf väldigt spännande att det börjar bli lite allvar i livet nu, haha...

Tur att man kan ändra ända fram till den femtonde via internet. Då behöver man ju inte bestämma sig innan man åker...

Ska nog kanske (kändes pålitligt - nog kanske) dra till fjällen på måndag också. För att hinna med lite härlig vinter innan det blir sommar!!!

Har kollat i en massa gamla fotoalbum, jag och min kusin roade oss tydligen med att "kolla på sommaren på öarna" när vi var i fjällen på vintern förut. Där det var bar mark var det sommar! Haha, vad lätt allt var när man var liten...

Förlängde min försäkring igår också. Hemförsäkringen gäller ju bara i 45 dagar när man åker utomlands och vi blir ju borta närmare 60 så jag var tvungen att lägga till några dagar. 650kronor tog Folksam för det... 
Skönt att man är försäkrad iaf. 

Så nu ska jag fundera lite om jag vill till Linköping eller Västerås. Städerna är typ lika stora, Linköping har 140000 invånare och Västerås 133000. Större än Övik och Umeå iaf... Så ni som gillar att tycka saker får gärna komma med fördelar/nackdelar!

O. 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Lagom storlek på bägge städerna iaf! :)

Postat av: Hanna

mer studentstad i linköping :D

2008-03-27 @ 14:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback