Phnom Penh, Kambodja, varldens langsammaste internet...

Har idag roat mig med att aka buss 4 timmar mellan Sihanoukville och Phnom Penh. Bussen var full med skrikiga ungar och aven denna gang med en busschauffor som har tut-ticks...
Nar vi akt buss har tidigare har vi fatt lara oss att man ska tuta sa fort man ska passera cyklister, gaende, bilar you name it. Och det racker inte med en liten tut utan det ska antingen vara minst tva ilskna tutar eller en hel harang av korta tutar... En av strackorna satt jag och raknade och vi kom fram till att de tutar i genomsnitt minst en gang varje 30 sekunder. Det blir en hel del tutar pa 4 timmar...

Har varit ute och kakat lunch har i huvudstaden i kambodja som tydligen har 2.5 miljoner invanare. Ganska skabbig men anda charmig.
Aker redan imorrn vidare till Ho Chi Minh i Vietnam for att kolla laget dar...
I ovrigt kan man val sammanfatta Kambodja med att forsta intrycket inte var nagoit vidare men att det har hamtat sig ganska bra.
Trevligt land och trevliga manniskor...

Hoppas allt ar bra med er dar hemma!

O.

Kommentarer
Postat av: Mia

shaby sheek (vet inte hur det stavsmen så här uttalas det iallfall.. hehe)

Postat av: mama

Hej vännen!
Låter skönt att det bara blev bättre o bättre! (Hade kanske inte vart lika kul omvänt:) Här är kyligt, men solen skiner, nästan långkalsong på!!
I morgon åker syster din till Turkiet, tack o lov är hennes revbensskada mycket bättre nu! På lördag åker jag o Anders upp till Ske-å o stannar förmodligen till tis-ons (om jag får ledigt). Ella o Göte o Anita o Lennart åker alla utomlands, så farfar blir ensam en v. Ha nu en safe resa o kramar o pussar i massor till er!

2008-05-15 @ 19:12:48
Postat av: mama

Hej vännen!
Låter skönt att det bara blev bättre o bättre! (Hade kanske inte vart lika kul omvänt:) Här är kyligt, men solen skiner, nästan långkalsong på!!
I morgon åker syster din till Turkiet, tack o lov är hennes revbensskada mycket bättre nu! På lördag åker jag o Anders upp till Ske-å o stannar förmodligen till tis-ons (om jag får ledigt). Ella o Göte o Anita o Lennart åker alla utomlands, så farfar blir ensam en v. Ha nu en safe resa o kramar o pussar i massor till er!

2008-05-15 @ 19:14:02
Postat av: mama

Hej igen... :)
Ja, jag vet... jag lyckades skicka dubbelt...!! Men hur som helst är det tanken som räknas, eller hur, så det blev ju dubbelt upp !!
:)
Ha det riktigt gott!
Kramar i massor från oss i Svejje

2008-05-16 @ 21:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback