Fantastiskt... SJ!!!

Detta var inte dåligt måste jag säga.... Såg att om man var medlem i SJ Prio (gratis) så kunde man boka biljetter i januari för 25 respektive 65 kronor. Fantastiskt billigt tyckte jag så nu är jag medlem men jag har inte köpt någon biljett ännu. Kollade upp vad tåget skulle kosta Örnsköldsvik-Västerås den 2/1. Det skulle kosta smått fantastiska 140.- !!!! Ni läste rätt!!! 140 kronor!!! Det tar knappt sju timmar men jag är fascinerad. HögaKustenFlyg har fortfarande inte satt in någon extra avgång den 2/1 men de har heller inte uppdaterat sin tidtabell klart än. De får några dagar på sig men egentligen borde jag nog boka tåget. Det kostar 30 kronor mer än vad bussen mellan Arlanda och Västerås kostar. Jag har dock aldrig gillat att åka tåg från Örnsköldsvik söderut. Problemet är att man först måste åka bussen till Sundsvall och den brukar göra mig åksjuk ibland. Detsamma gäller för X2000... men det kan nästan vara värt det... Men ska vänta några dagar och se om HK-Flyg lägger in fler avgångar. Isf kostar deras billigaste biljett 475 kronor. Det är den biljetten eller tåget som gäller för mig. Sen måste den flygtiden passa perfekt med bussen här nere för att jag ska överväga att inte ta tåget... Hmm, måste kolla upp hur länge de säljer tågbiljetter till oss ungdomar så billigt.. Ifall det är någon kampanj som gäller mellan vissa datum...

Ha det bra!

O.

Kommentarer
Postat av: Mia

inte kul alls att måste vara beroende av sj och sas.. Sj så hoppas man på bra väder och väglag natten till den 24:e då förhoppningsvist mamma kommer och hämtar mig.. (jobbar till 22 den 23:e)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback