Just take me away...

Sitter eller går eller diskar eller städar eller slår in paket eller ser på tv eller sitter vid datorn. Vad jag än gör ikväll lyssnar jag på musik. TV:n har helt tappat mitt intresse, allt som var bra förut, Färjan t.ex. är inte alls lika intressanta.
Ute faller snön, inte sådär sakta och mysigt, utan den viner förbi och det driver och yr runt. Vill egentligen inte sitta inne ikväll men vad kan man göra?
Imorgon kommer min syster och hälsar på mig. Jag hoppas att den snöstorm som drar över oss här strax norr om Sthlm och mest då på Arlanda lugnar ner sig till imorrn. Jag kollar med jämna mellanrum till LFV:s hemsida för att se hur det ser ut. Fortfarande är ungefär varannat plan om inte mer inställda under kvällen men jag hoppas att planen från Örnsköldsvik ska gå som vanligt imorrn. Om bara den här snön kunde sluta falla... Det var ju iaf tur att hon inte skulle komma idag.. Verkligen ett enormt strul.

Jag hoppas att det inte blir sånt här väder när man ska hem över jul. Flygbolagen har ju inget ansvar om flygen tvingas ställa in pga väder. Såg idag att SAS erbjöd sina resenärer pengarna tillbaka eller att boka om till närmsta lediga avgång. Problemet kring jul lär väl vara att alla avgångar är fulla när den dagen väl är här. Undrar hur HögaKustenFlyg agerar... Men jag hoppas som sagt att slippa fira julen på Arlanda eller i Västerås - själv... Gillar snöstormar men inte när man ska resa. För mig brukar det alltid, och då menar jag ALLTID, vara något strul när jag ska flyga. Borde kanske egentligen inte göra det men jag brukar nog ha extrem otur tror jag... Vem minns inte alla mina flygresor när jag gjorde lumpen?! Endast en helg under hela året åkte jag utan att något flyg var försenat eller inställt... Usch, jag kommer drömma mardrömmar om denna julresa... Och hur ska jag komma tillbaka till Västerås??? Aja, nu ska jag fortsätta njuta av musik på sådär lagom hög ljudnivå och smälta dagens händelser. De kan sammanfattas såhär; Tvättning. Städning. Promenad. Handling. Pluggning. Träning. Matlagning. Diskning. Och nu Slappning....

Ha det bra allihopa!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback