Usch vad tråkigt...

Har just kommit hem från föreläsning och snurrade in på örnsköldsviks allehandas hemsida. Upptäckte där att SAS ska sluta flyga till Örnsköldsviks flygplats den 15/12. Otur för mig som har en biljett den 2/1. Tur att jag bokade HögaKustenflyg hem till jul. Nu blir det intressant att se hur detta ska lösas. Stod att de drabbade kommer erbjudas plats från Umeå och att SAS skulle stå för bussar mellan flygplatserna men det känns lite onödigt eftersom anledningen till att jag valde flyget ner var ju att det skulle gå så mycket fortare.
Nu kommer det ju ta lika lång tid som tåget. Blir till att avboka och se hur de flygbolag som trafikerar Övik idag kommer agera. Förmodligen sätter väl Höga Kustenflyg in fler avgångar och förhoppningsvis börjar Skyways flyga själva igen istället för samarbete med HögaKustenflyg. Bara att hoppas att det kommer finnas någon billigare biljett där med.
Lite dumt ändå av SAS att lägga ner den 15/12. Resandet brukar ju öka enormt över jul och nu kommer de ju bli av med stora inkomster där. Hade ju varit mycket smartare att lägga ner efter jul om man nu ska göra det...
Hur som helst tråkigt och nu måste jag ju börja fundera på den resan igen... Trodde ju att allt var ordnat...

Ska hinna med ett träningspass sen idag så nu blir det till att fixa lite lunch...

Ha det bra!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback