Vad händer med Modo?

Jag som ett tag gått här i Västerås och hoppats att Västerås hockey ska göra en bragd och spela upp sig i Elitserien för att jag ska kunna gå och titta på Modo här i stan.
Nu ser jag däremot att det snarare kan bli så att Modo kommer hit ändå. Efter tre raka förluster faller Modo som en sten igenom Elitserietabellen. Inte nog med det så ligger man under idag hemma mot Skellefteå med 0-5!!! Jag hade inte brytt mig om Modo förlorat fyra raka med något mål eller två för alla lag har svackor men nu har man förlorat med 0-7, 2-3. 2-5 och nu ytterligare en storförlust alltså. Den svackan är farligt djup. Nu ledde ju Modo tabellen innan dessa förluster men den är så pass jämn så med förlust idag med så skulle slutspelsstreck och kvalseriestreck vara farligt nära.
Det kanske alltså blir så att jag får gå och heja på Modo här nästa år men inte som jag hoppats i Elitserien utan i Allsvenskan. Det vore ju ett riktigt praktfiasko!!!

Sitter nu och ser Färjan och idag har de varit inne mycket på Estoniakatastrofen. Jag tror inte man kan fatta att det är den näst största färjekatastrofen i världen sen andra världskriget. 852 döda är en så stor summa så man förstår inte ens. Och ändå ska ju de svenska båtarna vara så säkra eller är det bara vad man tror?!? Jag vet att det är ett tag sen men när Siljas kapten berättade om den natten gick rysningarna genom hela kroppen hela tiden. Det är så ofattbart fortfarande!

Nej, nu måste det snart hända nåt positivt så jag inte fortsätter deppa ner mig...

Ha det bra!!!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback