Förstår sig någon på våran tvättstuga?

Jag hade bokat tvättid idag mellan 10-13. Så jag var faktiskt nere typ en minut tidigt så jag tänkte att jag väntar väl då. Men då ser jag vad det står för tid på bokningssystemet; 08:59.
Jag tänker att "Fan, har jag missat att ställa om klockan till vintertid eller vad är det här?"
Jag skyndar mig upp till lägenheten och slår på teven och kollar texttv; 10:01. Det är alltså bara tvättstugan här på Generatorgatan 1 som tycker att klockan borde vara en timme mindre än den egentligen är.
Jag rent ut sagt hatar det där elektroniska bokningssystemet. Det verkar ju vara helvajsing...

Jag börjar också fundera nu på när systemet kommer att komma på att klockan är en timme mer än vad den tror. Om jag nu istället då tvättar mellan 11-14 så blir det ju 10-13 enligt systemet. Men tänk om systemet klockan 13.30 kommer på att den är felinställd och rättar sig själv då blir ju mina kläder inlåsta. Med det här elektroniska systemet kan man ju bara komma in i tvättstugan under sin egen tid. Då måste jag ju vänta till nästa person kommer för att få ut mina kläder...

Som ni förstår kan det bli en spännande förmiddag det här...

O.

Kommentarer
Postat av: Mia

skumt

Postat av: Linnea (syster)

heh det verkar helknäppt du! men då har du ju något att skylla på iaf om någon av dom andra tvättarna skulle bli sur på dej.. :P kram

2008-10-12 @ 18:55:39
URL: http://linneafager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback