Nu jagar vi cyklister...

Jag visste inte att man var tvungen att ha lyse på cykeln när det är mörkt. Typ att det skulle vara lag på det. Jag trodde det räckte med reflexer typ.
Nu står det typ fem poliser på cykelbanan utanför mitt fönster och stoppar alla cyklister utan lyse. Det är typ var femte som har lyse så de har det de gör. Tydligen blir det böter, ser iaf ut som att det är det de skriver åt alla de stoppar.
Självklart ska väl alla ha lyse på cykeln men finns det inte värre brott som polisen kan syssla med? Lite sniket att ge sig på cyklister faktiskt...

Ha det bra och tänd lyset på cykeln!!!

O.

Kommentarer
Postat av: Cilla

250 riksdaler tror jag man får punga ut med. Tror det är dags att sätta dit mitt baklyse...det får bli morgondagens uppdrag!

2008-10-22 @ 23:33:40
Postat av: Hanna

Det där är polisernas favorituppgift. Se till så att du har ringklocka bara. Annars får du ännu mer böter :D Fusk att du får åka hem!

2008-10-23 @ 07:34:50
Postat av: Mia

det är 500 pix för varje lampa man inte har.. sen så gäller det även när det inte är mörkt visst


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback