Fy fan vad hemskt!!!

Nu har det hänt igen;
En skolmassaker. I Finland - igen!

Minst nio döda och jag blir bara så arg!
När jag läste om det så blir man så ledsen över att det ska kunna hända, det är så meningslöst.
Hur lång tid dröjer det innan något sånt här hemskt händer i Sverige? Och hur ska man kunna veta att det ska hända? Det är frågor som egentligen är omöjliga att svara på.
Ska man behöva gå runt och misstänka alla hela tiden och vara beredd på allt?!
Något jag tycker vore bra istället vore om man i skolan fick lite information om vad man ska göra i en sån här situation. Kan inte polis eller någon duktig psykolog typ komma och bara berätta för elever och lärare hur man bäst beter sig om det skulle hända? Vore inte det en bra grej?
Självklart kan man aldrig värja sig helt för alla galningar är ju olika.
Men liksom bara lite information om vad som är helt fel att göra osv.
 
Gärningsmannen ligger tydligen på sjukhus efter att ha försökt ta sitt liv. Vill man att han ska överleva och leva med sitt samvete eller vill man att han ska dö!? Jag vet inte.. Men tänk vad hemskt att som läkare, sjuksköterska behöva jobba och slita för att någon som nyss kanske dödat någon nära släkting ska överleva!?
Jag skulle inte ha gjort så mycket för att rädda honom det kan jag ju säga.
Det verkar ju inte vara någon större ort där det här hände så alla vet nog vem någon av de dödade är.

Så hemskt grå den här dagen blev nu! Man kan inte ens sätta sig in i hur det känns för de som var med om det här och ska jag vara ärlig vill jag inte ens försöka.
Jag tänker på alla er som förlorat barn, vänner, flick-, pojkvänner.

Ta hand om varandra!

O.

Kommentarer
Postat av: Mia

Det värsta är att denna och den förra som gjorde detsamma båda la ut sig på youtube innan dåden.. Hemskt..

Postat av: syster

vilka jävla idioter det finns!!! man får en klump i magen när man hör sånt här... nä fy fan, om jag varit läkare hade ja inte kämpat ett dugg! om jag så är brutal när jag säger så spelar ingen roll, jag skulle få ännu dåligare samvete om jag hjälpt honom att leva... fan va arg jag blir!!! Kram

2008-09-23 @ 21:49:52
URL: http://linneafager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback