??? Redan helg ???

Kom på mig idag med att gå runt och tycka att allt är för jobbigt. Då kom jag på att det är ju fredag idag. Redan helg?!
Hade typ tisdag i huvet så jag fattar inte alls var veckan tagit vägen...
Har nu bott här i Västerås i fyra veckor och jag vet inte vad jag ska säga men jag vet varför jag är så nöjd att jag valde Västerås före Umeå.
Härifrån kan jag inte åka hem varje helg vilket man nog nästan gjort om man läst i Umeå. Jag tror inte att jag gillat det på samma vis som här.
Jag kan inte åka hem varje helg härifrån, jag kan knappt åka hem alls... ;D
Man får en helt annan kontakt med klasskamrater och staden när man verkligen bor här på allvar.

Igår var jag dock väldigt nära att impuls-åka hem. Satt och funderade över när jag skulle åka hem nästa gång och kom på att det här var en riktigt passande helg. Fanns en hel massa Sista-minuten biljetter hos SAS för 400.-. (Sista-minuten med SJ kostade 428 och tog avsevärt mycket längre tid) Men då kom jag på att jag skulle vara i enormt databehov under helgen för plugg och liknande och eftersom mamma o pappa skulle till farmor o farfar (inget internet där inte) skulle jag isf bli ensam hemma och då lockade Västerås klart mer...

Idag ska jag klona mig själv tror jag... Förra helgen lyckades jag tacka ja till två "fester" samma kväll men då löste det sig väldigt smärtfritt eftersom man kan säga att "festerna" slogs ihop...
Idag däremot börjar jag fundera på hur min hjärna fungerar; fick ett sms om en "spel och drickkväll" som jag tackade ja till.. Fem minuter senare fick jag en "inbjudan" till en annan "fest" och "eftersom jag inte har något planerat" tackade jag ja till det med.
20 minuter senare slog det mig att jag gjort det igen...
Det jobbiga är att man får så dåligt samvete när man måste tacka nej när man redan tackat ja.
Jag blir så arg på min hjärna som inte verkar funka som den ska!
Börjar tro att Mintzberg är ett virus som sakta slår ut min hjärna och till slut kommer jag att tro att jag är en "barbapappa" (ni som läst boken förstår...).

Skulle käka hamburgare till lunch idag tänkte jag så jag började steka de och fastnade sedan vid datorn...
Glömde alltså bort de också.. Hann dock rädda de i sista stund. De blev bara lite torra men inte så farligt brända...

Okej, efter dessa erkännanden är det dags för er att bekänna era synder, det gör ni lättast genom att trycka på "Kommentarer". Därefter skriver ni helt enkelt och bekänner era synder och vill ni vara anonym så går det givetvis bra...

Ha en bra helg (önskar en något flummig O.)

O.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill berätta hur skönt det är att åka hem till Ö-vik. Men det är nog bara för att det finns nån speciell att åka till. Annars hade jag nog stannat här uppe mer.



//Det är inte tjejen som skrivit brevet som har samma ip-adress som tidigare...

2008-09-19 @ 20:00:53
Postat av: Mia

det är lätt att glömma bort maten.. jag glömmer dock bort att äta.. brukar typ nån söndag nu och då ha ett storkok.. så då står man ett par timmar och lagar olika maträtter


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback