There is no easy way to say this...

Vi har blivit av med en av våra gruppmedlemmar. Han som aldrig närvarar eller gör någon nytta. Tillsammans med våran handledare kom vi idag fram till att avskeda honom. Han vet nog inte om det än men vi har firat hela dagen!!!

Just nu sitter jag och har precis kommit tillbaka från skolan. Har varit där sen halv tio imorse men om man ser till vad vi producerade kanske vi inte var jätteeffektiva men man behöver väl inte vara det hela tiden.

Funderar lite över vad jag ska handla idag, börjar sina i reserven igen. Har en hel del som jag behöver så ska försöka trava iväg till affären så snart som möjligt. Problemet är bara att jag inte bestämt mig för vilken affär det blir. Har ju Ica Ettan (Supermarket) bara ett par hundra meter härifrån men de är lite dyrare än Coop som ligger typ 1,5 kilometer bort. Men sen har jag ju en hel del rabattkuponger på ICA så jag lär nog gå dit tills de är slut iaf.

Eftersom att jag fick en fråga till förra inlägget om vad jag ska göra i helgen kommer här en liten rapport;

På fredag har jag ännu ingenting planerat så det finns en risk att det blir en hel del plugg då faktiskt.
Lördag däremot känns mycket roligare att prata om.
KLockan ett ska jag vara på
Arosfortet med 29 andra för två timmars tävlande med diverse problem och roliga saker. Lite som fångarna på fortet eller bodaborg tror jag det är. Det ligger typ 70 meter från min port så jag ser det till och med från min lägenhet. Ska hur som helst bli riktigt kul.
På kvällen sedan är det förfest och Tenta-party på Kåren. Är ju en sån varje gång en större tentaperiod är över. För mig finns inte så många tentor att fira eftersom vi har våran först om 1,5 vecka. Men fira kan man ju göra ändå, finns alltid nånting att hänga i granen.

Hände faktiskt något intressant på skolan idag också.
När vi satt där och jobbade plingade det i högtalare utanför skolan och en röst förklarade att skolan utsatts för två olika hot under förmiddagen och därför ska samtliga genast utrymma skolan som kommer hålla stängt resten av dagen.
Nu var det lyckligtvis inte MDH som blivit utsatt för hoten utan Carlforsska Gymnasiet som ligger precis bredvid högskolan. Efter ett tag kom ytterligare ett uttalande; "Samtliga ska så fort som möjligt bege sig från skolgården!". Det resulterade i att vissa av eleverna började springa och polisen var överallt. Vi satt i ett grupprum med riktigt bra utsikt över gymnasiet så vi kunde följa allt som hände.
Tråkigt att folk roar sig med att ringa in hot till skolor istället för att ta tag i sina liv.
Kan tänka mig att många på gymnasiet blev glada över att få sluta tidigare men hade det varit MDH så hade de flesta förmodligen blivit arga över att inte kunna vara på skolan eftersom de behöver det och vill vara där...
Tänk vilken skillnad ett eller ett par år kan göra...

Ha det bra!!!

O.

Kommentarer
Postat av: Mia

Istället för ta tagg i deras liv. så läste jag ta deras liv.. haha där blev det lite fel ja...

Postat av: Linnea

HAHA jag läste först också som mia hade läst :P fult... det verka onödigt att hota sådär, men de gå ju inte att göra så mkt åt.. och du! fan va kul med "boda borg typ" får jag gå på det när jag kommer ner och hälsar på?!?! :D:D:D höhö.. krams

2008-09-26 @ 10:07:55
URL: http://linneafager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback