Tragiskt...

Igår såg jag för första gången ett djur som jag aldrig förr sett i det "vilda". Det var en igelkott. Såg den när jag gick hem från affären med lite godis (det var jag som bar godiset, inte igelkotten...).
Det enda som drog ner glädjen lite grann var att den var död. Överkörd. Hjärnan halft utsmetad på vägen. Men man får inte vara kräsen - det var ju en igelkott!

Idag har jag annars hämtat alla böckerna och fortsatt mala mig igenom en av de två organisationsböckerna. Bara ca 30 sidor kvar nu så den tar nog slut senare idag.

Ett annat projekt som jag inlett idag är att jag börjat fundera på att byta bank. Fick ett fint erbjudande från Länsförsäkringar idag om deras bank och jag insåg att de hade högre ränta än Swedbank så jag förstår egentligen varför man inte byter. Eller varför inte fler gör det!
Har inte gjort något än men jag har iaf öppnat ett konto där idag och ska nog när jag fått de papperen göra slag i saken och byta bank på riktigt.
Det enda tråkiga är att jag förlorar mitt Swedbank Visakort med foto på... Men samtidigt får jag ett MasterCard istället från Länsförsäkringar - inte så vanligt det heller. Hoppas de snart också fixar "kort på kort".
De har iaf också internetdosa vilket jag tycker är mycket bättre än de där "skrapkorten".

Hur som helst nu ska jag nog försöka läsa lite till. Fast det är så jobbigt att ta sig för att stänga av radion. Måste göra det när det är en så ointressant bok annars kommer jag på mig efter ett par sidor att jag bara läser utan att tänka på vad det står...
Men det är ju så skönt med radion!

Nej, nu får det vara nog!

Ha en bra dag!

O.

Kommentarer
Postat av: Sandra - En norrlänning i... Umeå.

Meh! Bara för ett par dagar sen såg jag också den första igelkotten i mitt liv! Fast den levde och var jättesöt :D

2008-09-16 @ 17:02:00
Postat av: Magnus

stackars igelkotten! säkert på väg för att gå å lägga sig för den här vintern, livet lekte. Allt var på topp! Allt ändrades en kall septemberkväll. Kotten blev blott 17 år...använd bilbälte och kör nykter!

2008-09-16 @ 21:12:16
Postat av: Cissi

Skrapkort is the shit! Så behändigt, lika litet som ett bankkort <-- handelsbankens framtida säljare kanske?

Postat av: Mia

håller med cissi.. handelsbanken for ever.. sj så brukar ma se igelkottar varje år..

2008-09-17 @ 14:10:23
URL: http://miawiberg.blogg.se/
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-17 @ 14:17:44
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback