Ultraljud - i munnen!

Var till tandläkaren idag för att plocka bort tandsten och putsa lite grann.
Det hon säger till mig när jag sätter mig i stolen är;
"Jag brukar inte använda skrapa när jag tar bort tandsten utan ultraljud. Har du provat det förut?"
"Eh, nej... visste inte ens att det fanns...."
Sagt och gjort så börjar hon. Det sprutar lite vatten och vibrerar och tjuter i munnen. Har även ett sug i munnen för att "man inte ska drunkna"...
Jag som aldrig varit det minsta nervös för att gå till tandläkaren tyckte faktiskt det var på gränsen till otäckt. Men inte så man blev rädd snarare lite, jag vet inte vad jag ska säga, men man fick en liten "kick" av det nästan...
Hur som helst tror jag det fungerade bra och nu behöver man ju inte gå till tandläkaren igen på ett år...

En i mitt grupparbete har fått för sig att det finns älgar i Iran och han har minsann skrivit ett arbete om det... Idag i en datasal så satt våran grupp och snackade och rätt vad det var kom vi in på det där. Då fick han för sig att han skulle visa på internet, eller snarare jag sa åt honom att visa eftersom jag inte trodde på honom.
Han kom fram med två exempel;
NR1; En sida på internet erbjöd "Shiraz Moose Hunting". Det ansåg han betydde att det fanns älgar i Iran eftersom en stad i Iran heter Shiraz. Tyvärr var jag tvungen att avslå detta eftersom det stod längre ner på sidan att "The Shiraz is the smallest species..."  jakten skedde i Utah, USA...
NR2; Riktigt nöjd ropar han efter ett par minuter; "Nu har jag hittat det". Vi övriga i gruppen går såklart dit för att se vad han hittat nu. Den här gången är det en bild på en älg i snö(!). Under älgen står det att; "Älgparken har många som lärt sig älghälsningen. De kommer från Tjeckien, Belgien, Iran m.fl..
Nu var han säker på att han hittat den iranska älgen. Jag scrollar upp på sidan och ser en bild av en massa utlänningar som håller händerna över huvudet som älghorn - den s k Älghälsningen. Tyvärr så var det alltså besökarna på parken som kom från dessa länder och inte älgarna.
Återigen har jag satt stopp för hans idéer om älgar i Iran men han har ännu inte gett upp. Han har ju skrivit ett arbete om älgarna och han fick minsann MVG på det. Jag skulle vilja se den läraren...

Vad som händer i helgen är lite oklart...
Ska förmodligen boka in mig på Sjöslaget (kryssningen för bara studenter, 2200 platser...). Läs om den
här!
Verkar vara en riktig upplevelse och vi blir förhoppningsvis ett gäng från Mälekon som kan försvara våran färg!

Ha en bra helg!!!

O.


Kommentarer
Postat av: syrran

haha, ja du verkar ha rätt mkt roligt för dig du också :P heh.. klart jag ska vinna en plasma-tv, why not liksom? höhö... vi ses kram

Postat av: Mia

öhh.. smart kille. ahahahaha

2008-09-12 @ 17:07:35
URL: http://miawiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback