Vem tror att det ska hjälpa?

Har blivit enormt less idag på dessa bilder man får på det som kallas "Super Wall" på Facebook.
Har idag fått ett par på en kvinna med ett blåöga där det står "Stop Women-abuse".
Jag förstår inte hur folk tror att det ska hjälpa att skicka såna där på Facebook.
"Jag vill bara visa vad jag tycker!" verkar vara en tanke de flesta har. Men vad tror de egentligen?
Hur ska det hjälpa att du skickar vidare den där bilden och sedan tror att du gjort något nyttigt?
Ska man skicka den där bilden vidare tycker jag det är skamligt om man samtidigt inte gör något mer konkret vid sidan om som t.ex. stödjer organisationer eller går i demonstrationståg.
Nu är det här självklart inte bara kvinnomisshandel det gäller utan allt! Gatuvåld, rasism, hatbrott m.m.
Jag tycker det självklart är bra att man tar avstånd men att tro att det gör någon nytta att skicka vidare en bild på internet tycker jag är helt fel! Jag valde att inte skicka vidare den där bilden men inte för att jag stödjer kvinnomisshandel utan för att jag anser att jag inte gör något konkret för att stoppa det. Det är inget ag är stolt över men att skicka den vidare utan att göra något är i min bok hyckleri.
Det jag vill säga är att nästa gång ni får en sådan här bild rörande orättvisor i samhället tycker jag att ni ska tänka efter lite och fråga er själva om ni kan göra något mer.

Men är det någon av er som tycker att jag har fel får ni gärna säga till!

Ta hand om varandra!!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback