Inte länge kvar till sommaren...

Idag kom jag tillbaka till Västerås efter hemavanresan.
Kändes extremt länge att säga att nästa gång jag kommer hem är det sommar. Snön låg djup i Övik och sommaren kändes extremt långt borta. Annorlunda blev det när jag kom hem till Västerås, sju på kvällen och termometern visar +11. Det kändes varmt ute, solen hade inte gått ner och inte en snöflinga kvar. Nu känns sommaren inte alls lika långt borta.
Imorrn ser det ut att bli sol och varmt igen. Tyvärr så spenderar jag förmiddan i skolan men sen kanske jag kan ta mig för att hitta på nåt på eftermiddan. Eller just ja, jag ska ju till vårdcentralen imorrn. Har en tå som inte alls mår bra som jag måste kolla upp. Får ringa och se om man kan få någon tid på eftermiddagen.
Har inga plåster kvar heller tror jag. Inte bra. Då kommer såret att bli smutsigt till imorrn... Det gillar jag inte...
Zorro har kommit hem också. Han hade tydligen skött sig så bra så kattvakten erbjöd sig att ta hand om honom fler gånger när jag åker norrut. Kul att se honom igen dock. Han verkar inte ha tagit någon skada av att leva utan mig ett tag...

Men men nu ska jag plocka upp necessären ur resväskan och borsta tänderna. Sedan blir det sängen...

Gonatt!

O.

Kommentarer
Postat av: Mia

Lugn bara, Zorro kommer att ge igen för att du lämnade honom, när du minst anar det..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback