Läsa studentlitteraturen är helt klart överskattat...

Okej, operation klara sig igenom högskolestudier utan att läsa litteraturen fortsätter. Idag kunde man hämta ut Handelsrättstentan så det gjorde jag ju så klart. Hur det hade gått? Jo, 44/48 poäng så ett VG till att lägga till de tidigare. Plus att den var värd 15 hp. Så nu har jag hastigt och lustigt 45 hp och alla med VG-betyg. Mycket nöjd :)
Läraren hade till och med känt sig tvungen att lägga till ett "mycket bra" längst bak. Tyvärr vet han ju inte vem jag är eftersom alla tentor görs anonymt. Man får ett nummer vid tentatillfället som man skriver på tentan istället. Så läraren har ingen aning om att han ger eleven som kastade ett äpple i huvudet på honom ett VG. Ungefär så...

Så nu känns det riktigt bra. Måste bara komma på ett sätt att fira detta på. Eftersom det börjar närma sig den 24:e (när studiemedlet dimper ner på bankkontot den här månaden) så är pengar lite av en bristvara. Är ändå nöjd med att jag lyckats hålla mig flytande trots diverse inköp som t.ex. resa till Örnsköldsvik t o r och en resa till Hemavan med tillhörande liftkort m.m. Så min inställning om att "nästa månad kommer jag vara rik" fortsätter. Har kört med den sen september men fortfarande inte lyckats känna mig "rik". Och varje månad tycker jag att pengarna flugit iväg till engångsinköp men på nåt vis tar de aldrig slut. Men som sagt "nästa månad"... Fyller ju iofs år nästa månad också. 22 år. Det känns lite gammalt måste jag säga... Tur att man hunnit med så mycket redan... Typ...

Ha en bra dag!

O.

Kommentarer
Postat av: Mia

Har haft tentor med frågor som hänvisar till specifika sidor i boken.. Så vi var tvugna att läsa böckerna.. lyllo du

Postat av: Linnéa

oj vad längesen jag läst din blogg, fick lov att ta igen lite nu :D låter bra allting hörru, och grattis igen åt vg! vad önskas i födelsedagspresent?1

2009-04-21 @ 15:14:51
URL: http://linneafager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback