Pluto igår...

Igår var det första krogutgången på ganska länge faktiskt. Har ju varit i fjällen och grillat någon helg men länge sen det blev utgång. Igår var det däremot dags igen.
Vi inledde däremot med att grilla hos Niklas. Satt ute på balkongen i riktigt skön väder. Kortärmat och sol. Temperaturen låg på 18 grader ända fram till niotiden. Lite öl och grillad mat. Det var riktigt nice. Sedan drog vi iväg till en förfest. Lagom skrikiga deltagare så det var skönt att komma till Pluto. Tyvärr var vi väl där lite tidigt så det var inte så mycket folk när man kom. Det blev däremot bättre och till slut var det ganska tjockt med folk. Men rätt vad det var var kvällen slut och det blev till att promenera hem igen. Det var lite kallare då och jag hade inte tagit med någon jacka så det blev lite kallt faktiskt. Men hem kom jag och gott sov jag...

Idag skiner solen återigen. Det börjar nästan bli lite enformigt. Temperaturen visar just nu 17 grader. Men med tanke på att det bara för två timmar sen var 12 grader kan man väl säga att det går åt rätt håll... Klockan tre ska jag nog ner till Lögarängen en sväng och kanske blir nånting annat innan det. Väntar på mer info om det men vi får se. Tiden börjar rinna iväg lite grann.. Hur som helst så är det ännu en härlig vårdag här i Västerås. Jag ska nog faktiskt till och med dra med mig statistikboken ner till Löga men jag får se om jag orkar läsa nånting...

På torsdag är det valborg också. Helt sjukt vad snabbt tiden har gått. Här nere är det tydligen väldigt vanligt att man åker till Uppsala och festar. Det är dock inget jag planerat. Utan jag håller fast vid den norrländska varianten. Ha enormt svårt att planera och sedan slutar det med att man sitter inne nånstans med ett mindre gäng. Brukar det inte alltid bli så?
Här påstår de dock att man brukar gå runt på stan istället. Låter lite som när man var femton och firade "sista april" (som vi säger i Norrland) men tydligen är det så man gör här nere. Hur som helst så har man ju gjort det förut så det finns ju viss erfarenhet... kanske...

aja, nu ska jag fixa lite och sen dra mig ut igen i det fina vädret :)

ha en bra lörda!

O.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad va det jag sa.. Sa jag inte att vi snart skulle filura ut vem de va som gjort dig så glad??



- Såg er på stan idag turturduvor! ;)

2009-04-26 @ 15:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback