Så var påsken här

Skärtorsdag idag. Har inte hänt så mycket spännande. Har blivit en början på en storstädning. Har dammsugit, rensat golvet, diskat, packat upp resväskan, rengjort halva kylen. En hel del alltså. Men som ni kanske förstår återstår en del. Men det blir inte idag. Förmodligen inte imorrn heller. Men den dagen kommer den med.
Mamma ringde. Våran hund har slitit av korsbandet och måste opereras. Operationen utförs bara på två ställen i Sverige så de skulle bli tvungna att åka till Luleå. Vilket är åtminstone 50 mil från Örnsköldsvik. Tror jag... Hur som helst så visade det sig att den tid de fått nästa vecka inte funkade så de var tvungna att avboka. Då kollade pappa upp var det andra stället var. Det visade sig vara i Strömsholm, bara en mil utanför Västerås. Så nu skulle de få en remiss därifrån istället och komma och hälsa på mig samtidigt. Det är ungefär lika långt och de har ju någonstans att bo. Operationen görs en fm och sedan måste vovven spendera natten där så de stannar hos mig i två nätter. Det kommer bli kul att få visa upp stan på riktigt nu när man vet hur den ser ut lite mer. Hoppas bara inte det blir nån dag när man har fullt upp i skolan bara...
Blir lite spännande första natten bara när jag kommer ha både hund och katt i lghtn. Den såpan kan jag tänka mig att några skulle vilja se. Nu är våran hund inte det minsta intresserad av katter men min katt är extremt rädd för hundar och i en etta finns det inte många gömställen.
Jag hade tänkt sätta tillbaka benen på sängen idag. De lossnade när jag lyfte sängen då Zorro fastnat under den första dagen han var här. Nu tyckte mamma att det inte var någon bra idé att sätta tillbaka de innan de varit här. Annars fastnar han nog igen när han flyr från vovven.

Imorrn ska jag på stan och spendera lite pengar. Kommer bli kul. Var ganska länge sen jag shoppade nåt nu.

Ikväll börjar den svenska versionen av japanese gameshow på fyran. Det ska jag nog se. Är ju Gynning som är programledare. Hon är lite av en favorit. Carolina Gynning, Carina Berg och Petra Mede är nog sveriges bästa kvinnliga programledare. Kanske de bästa överhuvudtaget. Kommer inte på så många bra manliga.
Det krockar dock med ett annat program jag fastnat i; Stockholm Arlanda på trean. Gillar alla härliga karaktärer de följer där. Nu har jag iofs aldrig sett det programmet på tv utan alltid sett det i efterhand på internet så det gör inte så mycket.

Ja, jag vet att mina inlägg de senaste dagarna dragit iväg lite på längden men jag har så mycket i huvudet. Mindre på schemat...

Ha en bra påskhelg!!!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback