Ser fram mot Valborg...

På torsdag är det "sista april" eller som det är kallat här nere "valborg". Det hoppas jag blir en riktigt trevlig festdag. Planerna just nu är lovande iaf. Vädret talar om sol och ca 20 grader under dagen. Och varmt ganska länge på kvällen. Detta har gjort att planerna nu verkar vara att träffas i hyfsad tid, kring två och sätta oss på nåt grönområde; Lögarängen eller Djäkneberget verkar vara de hetaste alternativen. Man får släpa med sig lite korv eller annat man kan tänkas vilja grilla sedan slappar vi där, kanske leker någon lek, dricker lite öl/vin eller vad man nu kan tänkas vilja dricka, grillar och har det allmänt trevligt. Sedan är det bara att se vad som kvällen erbjuder senare. Kanske finns nånstans man går till i den här stan på natten för att kolla in brasor eller vad det kan vara eller så får vi kanske ta Kåren eller krogen. Eller bara sitta ute och ha det trevligt. Oooh, vi behöver ha musik. Hur ska det styras upp? Hmm.. Aja, har några dagar kvar att planera det. Ser verkligen fram mot det iaf. Helst när nu vädret tänker fortsätta vara kanonfint. Man kommer kunna sitta ute riktigt länge innan man ens behöver fundera på att frysa. Skulle gissa på att det vid åttatiden kanske börjar bli till att fundera på att ta på nåt mer än en t-shirt. Helst om man är lite onykter. Vi får hålla varandra värmen. Har sett att folk faktiskt badat också. nu vet jag inte om de gjort det i Mälaren eller nån annan sjö men vad jag hört så har många sjöar hemma fortfarande isen kvar. Men havet är väl isfritt får man hoppas. Hur som helst så känns det som att Västerås ligger på klart bättre breddgrader för valborgsfirande än Örnsköldsvik.

Har funderat lite över mina sommarplaner också. Som det känns nu blir jag nog kvar här i Västerås till sista dagarna i Juni innan jag åker upp till Övik. Spenderar Juli där plus kanske några dagar av Augusti. Syrran fyller år den tredje så då är jag nog kvar men sedan drar jag ner till Västerås igen. Blir alltså med största sannolikhet ingen midsommar i Norrland. Västerås lockar klart mer denna sommar än vad jag trodde förut. Det beror förmodligen till stor del på en enda person som jag inte vill lämna alltför många veckor.

Anyhow, nu ska jag se lite AFV och fundera över vad resten av dagen ska gå till.

Ha det bra!!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback