Tomt i Västerås...?

Hade sista föreläsningen innan "påsklovet" idag. Nu är man ledig till tisdag.... Egentligen ganska länge så en "hemresa" hade nog passat bra. Men nu var jag ju hemma nyss så det känns inte som om jag behöver åka redan igen... Tyvärr verkar jag vara en av fåtalet som planerat så dåligt. Väldigt många har begett sig iväg mot sina hemorter. Det är först nu som man egentligen märker hur många som inte kommer från Västerås. Hur som helst ska jag försöka göra något roligt under den här påskhelgen trots det rejäla manfallet. Ikväll ska jag nog iväg och träna. Var ett tag sen jag var på jympa nu. Det är så roligt nu när man kommit in i alla rörelser och så. Hade varit kul att få med nån som inte varit där förut så man skulle kunna skratta lite åt någon annan än sig själv... Inte för att det brukar vara brist på "roliga personer" utan koordination eller taktkänsla men de känner man ju inte...
Imorrn har jag precis bestämt att det ska bli stor städdag. Golvet måste dammsugas och skuras. Rengöra i badrummet, diska, dammtorka. Typ allt som jag inte gjort på ett tag nu...
På fredag (Ja, jag vet att det är röd dag...) ska jag gå runt på stan och spendera lite pengar. Man kan ju inte spara, det är dumt. Att spara alltså... Har fått med mig ett frivilligt smakråd så det kan ju bli intressant... Som min farmor brukar säga "Pengar är till för att rulla" eller "Gör av med pengarna snabbt, annars kan de ta slut!". Jag gillar den sista bäst...

På tal om att göra av med pengar så kom min statistikbok idag. Den är tjock, stor och på engelska. Jippi, typ...

Lördag är helt oplanerad och på söndag är det bara tvättning som står på schemat. Annandan är inte mycket mer uppbokad så det finns gott om utrymme för spontanitet och sol! Då gäller det bara att solen skiner och att det inte bara är jag som är spontan.

ICA Ettan är förresten farlig att besöka nu. Godiset kostar 2.90 hektot. Typ gratis alltså... Idag när jag handlade lite köpte jag godis för 2.70. Haha, bara choklad. Mycket prisvärt.

Nej, nu ska jag kolla var träningsgrejerna är.... Eller om ett par timmar iaf. Passet börjar först 19.30.

Snart är det sommar. Vad sägs om att jag startar en nedräkning till sommarlovet redan nu? Har tenta samma dag så det blir ju också en nedräkning till tentan. Statistikkursen är liksom handelsrätten upplagd så att vi bara har en tenta på samtliga poäng. 25/5 är den dagen... Dit är det nu 47 dagar! Det var verkligen inte mycket...

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback