Ännu en dag i mitt spännande liv...

Idag har jag hämtat ut mitt nya pass. Tror ni jag såg ut som en mupp i det eller? Tur man "bara" behöver leva med denna bilden till 2014.
Är lite intressant att tänka vad man kan ha besökt för länder om fem år. Hur ens liv ser ut. Hur mycket av det som hänt under mitt tidigare pass levnadstid hade jag planerat fem år tidigare. Ingenting. Hur som helst. Bara sex dagar kvar tills jag åker. Läääääängtar.

Annars har det varit svinigt kallt idag. Enormt mycket frost ute och äckligt vad kallt det blev direkt. Brrr. Får en att ännu mera längta efter att inte behöva mer kläder än shorts och t-shirt. Och ändå svettas. Kan man göra annat än njuta. I och med att jag åker då och inte kommer tillbaka förrän 23e så är det ju i princip bara sex dagar kvar till Jullov. Very nice, Fågelbajs :p

Har spenderat större delen av dagen i skolan. Sysslat med inlämningsuppgiften i Makro. Även skickat in inlämningsuppgiften i Mikro... igen... Har ju redan fått rest på den två gånger så nu hoppas vi att det går vägen :p Hade varit skönt. Makro uppgiften är väl ganska okej annars. FÖrutom att det känns som att en av våra källor inte är fullständig. Nämligen Socialdemokraternas budgetproposition Jobben först där hela sista kapitlet verkar saknas. Väldigt underligt då vi hämtat det från partiets egen hemsida och det verkar som att våran lärare när han tillverkade våran uppgift hade tillgång till denna delen... Men men, ni vet hur politiker kan vara... Tog mig iaf hem från skolan till slut. Fixade mig lite middag och har även ordnat mig en matlåda till imorrn. *Klapp på axeln*

Sedan har jag spenderat kvällen med Stockholm Arlanda och Efterlyst. Har även haft sällskap av en kopp choklad. Mycket bra.
Kan inte låta bli att bli lite ledsen över att det var säsongsavslutning av Efterlyst. Nästa säsong börjar iofs redan efter nyår men ändå. Fick rejält med rysningar, som vanligt, när de återigen tog upp mordet på en medelålders kvinna här i Västerås. Allt hon gjorde sista timmarna och stället hon mördades på är verkligen jättekonstigt. Att hon först går på krogen och lämnar den framåt ett, kvart över ett för att sedan passera in genom porten till sitt jobb bara minuter senare. Att sedan garageporten dit öppnas två gånger under natten, att ytterligare personer passerar in och att hon hittas mördad i trappen ner till källaren. En trapp till en källare där det inte finns någon anledning för henne att finnas. Allt är ju jättekonstigt. Varför gå till sitt jobb halv två på natten om man jobbar på Lantmäteriet? Följde någon efter henne? Överraskade hon en inbrottstjuv? Blev hon ihjälslagen av en arbetskamrat? Som kanske träffat henne på krogen och "stämt träff" på kontoret? Allt är så konstigt. Hon lämnade sin cykel kvar utanför krogen när hon skulle hem. Och varför gick hon inte hem? Varför gick hon till jobbet? Kände hon sig otrygg och ville in i säkerhet?? Ni ser ju hur engagerad jag blir. Hoppas de hittar den skyldige bara...

Nu ska jag nog ta en tidig kväll. Ska till skolan imorrn igen. Plugg, plugg, plugg är det återigen som gäller... Men solen och värmen kommer bara närmare för varje timme som går! Åh, vad jag längtar!!!

God natt på er!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback