A day at the races...

Idag har jag varit och tränat igen. Jag och Linda gick samtidigt och vem tror ni vi träffade där? Jo, mannen från tidigare inlägg. Han var lika pratsam idag. Dagens största nyhet han lämnade var att han håller på att skriva en bok. Men igår när han skrivit det artonde kapitlet lyckades "han trycka på nån knapp på tangentbordet" och så försvann allt. Så nu hade han fått börja om från början igen. Det ska bli en bok för vårdutbildningen tydligen. Den handlar om hans autistiske son och hur gubben och hans fru fått kämpa och slita med honom för att komma dit de ville. Den mannen är väldigt speciell. Jag skulle lätt ha kunnat störa mig på att han alltid ska komma fram och prata med en men han gör det på något vis på ett sätt som gör att man bara tycker det är trevligt. Och det verkar alla som är där tycka. För det är fler än oss han byter några ord med...

Bokade en norrlandsresa alldeles nyss också. Flyg tur och retur till Umeå för 638 kronor får ses som ett kap. Att jag sedan lyckades övertala min snälla syster att komma och hämta mig i Umeå (och skjutsa mig dit också) gör ju att det blir en väldigt smidig resa. Blir bara ca 6-7 mils längre bilväg än om jag åkt till Öviks flygplats. Men det skulle kosta 1300 kronor så det kändes det verkligen inte värt...

Har en hel del saker att göra idag annars också. Ska tvätta, handla och ta en sväng ner på stan och hämta en grej. Annars är det chill.
Solen skiner och mycket snö, med Västeråsmått (tror jag). Har förstått att ni uppe i Norrland har fått massor. Min pappa sa att det var över en meter hemma i Bjästa....

Ha en bra dag allihopa!!!

O.

Kommentarer
Postat av: Linnea

ja sannerligen, vilken snäll syster du har ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback