Coca-cola-flaskor...

Måste bara börja med att säga att det bröd jag köpte på ICA Ettan igår förmodligen är det godaste världen har skådat. Det går inte att sluta äta. Sanslöst. Så enbart för er, mina kära läsare, kommer här namnet på detta underbara bröd; Osötat Grovvete Lantbröd från "Det goda".

Var på gymmet imorse med Linda också. Rätt som det var kommer det fram en gubbe, skulle gissa att han var mellan 75-80 år. Det första han säger är; "Skönt att se ungdomar som inte ser ut som colaflaskor". Jag tittar på mig och Linda och funderar sedan över hur de ungdomar som ser ut som colaflaskor ser ut. Han återkom med jämna mellanrum under träningspasset med berättelser ur sitt liv. Allt från hans rökning (hur han började och slutade), att hans fru tyckte det luktade illa, hans lumpartid, hans son som var funktionshindrad, hur han tillagade sina grönsaker (med olja och sedan in i mikron), hur hans barnbarn älskade "farfars morötter" som han rev på "den fina sidan av rivjärnet" och hur han fick tanterna som lagade maten åt hans autentiske son att efter en demonstration av hans goda grönsaker börja laga dessa och ge åt hans son.
Han undrade ju sjävklart om vi drack cola, nu när vi inte såg ut som colaflaskor. Tänk er besvikelsen när det gick upp för honom att vi dricker cola trots våra välhållna(?) kroppar.
Vi fick också veta att när han slutade röka så gick han till banken och bad de varje månaden göra en överföring på den summan cigaretterna kostat. När han sedan gick i pension (?) kontrollerade han hur mycket pengar det blivit. Självklart fick vi veta summan, 315 000.-. Fantastiskt. Jag sa direkt att då blir det bara till att sluta röka innan man har börjat. Men det hade ju inte varit fel att ha de pengarna när man går i pension. Så tänk på det alla rökare ute i stugorna!
En fantastisk man som visste (?) vad han pratade om. Han var härlig iaf...

Nu måste jag städa...

O.

Kommentarer
Postat av: E2

Vilken fin solskenshistoria! ;)

2009-02-06 @ 15:14:11
Postat av: Linnea

haha ja det där va kul :D men fick ni aldrig veta vad han mena med att se ut som en colaflaska då?:P

Postat av: Linda

350.000 kronor var det:P

2009-02-08 @ 15:15:32
URL: http://sotmongo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback