Foppa gör comeback i "min" gamla "lada"...

Ikväll händer det grejer hemma i Bjästa, Örnsköldsvik. Bjästas hockeylag KB-65 ska spela Ångermanlands DM-final mot Modo. Nu är det något som bara i sig fyller Bjästahallen (920 åskådare). Men denna gången är det extra speciellt. För ikväll gör Peter "Foppa" Forsberg comeback på rinken med Modo. Detta gör såklart att intresset för matchen är enormt. Vad jag förstått så har KB på något vis lyckats utöka antalet publikplatser i hallen men det är ändå långt från tillräckligt. Min pappa och syster ska tydligen dit och titta eftersom de fick tag på några av de biljetter som släpptes i efterhand.
Men intresset är stort inte bara i Örnsköldsvik och Ångermanland. Eftersom Foppa gör comeback är intresset stort i övriga landet och även utanför sveriges gränser. Detta är något som svenska spel tagit fast på. I förrgår körde de med en lastbil till Bjästa för att i kväll kunna sända matchen live via internet. Så på deras hemsida (kan inte länken men via ortstidningens hemsida kan ni ta er dit;
ÖA) går det ikväll att se matchen direkt från Bjästahallen.
Den hallen var min hemmaarena länge. För bara fyra(kan vara tre, minnet inte alltid på topp) år sedan spelade jag i det KB-lag som ska möta Modo idag. Jag tänker definitivt heja på de!
Så vi kan väl säga att min kväll är uppbokad nu. Synd bara att man inte kan vara hemma i Övik ikväll.

Börjar fundera på om inte de biljetterna kan säljas ganska dyrt. Den tolfte möter Modo Skellefteå hemma i Övik. Den matchen är redan slutsåld (7600) bara för att Foppa skulle gjort sin comeback då. Nu kommer den redan ikväll i lilla Bjästahallen och ca 1000 priviligierade får se matchen på plats. Undrar hur mycket en riktig hockeyfantast från Sverige eller Nordamerika hade kunnat tänka sig att betala för den matchen?!
Nu har jag svårt att tro att biljetterna kostat mycket mer än en hundring eller 150 spänn max. Man skulle ha haft lite backgroundinfo om Foppas comeback och köpt några biljetter för att sälja de dyrt. Svarta marknaden - here I come...

Nej, nu måste jag fundera på om jag ska plugga lite i eftermiddag. Hade föreläsning idag och imorrn eftermiddag är det övningslektion. Man bör ha gjort övningarna tills dess så det blir antingen nu på eftermiddagen eller i morrn innan lunch.
Nu måste jag börja med att få i mig en macka eller nåt. Tyvärr har jag bara toasts... Men det får duga.

Ha en bra dag allihopa!!!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback