GRATTIS KB 65!!! DM-GULD!!!

Jag satte mig vid datorn vid sju för att se finalen i Ångermanlands DM-final i ishockey. Den sändes live på svenskaspels hemsida. Tyvärr så funkade det inte den första perioden utan jag fick bara se de avslutande två. KB inledde matchen med 6-0 (handikapp eftersom de spelar två divisioner under Modo).
KB spelade enormt bra men efter tio minuter av sista perioden stod det 7-7 och då kändes det väl som om Modo skulle göra ett par mål till och vinna. Men istället hade KB en massa chanser, riktigt bra chanser. Men det blev inga fler mål i perioden utan det gick till förlängning. Där avgjorde faktiskt KB 65 och tog hem DM-guldet. Fantastiskt häftigt. Alltid kul när lillebror slår storebror och också roligt när förorten slår stadslaget.
Kan säga att jag var extremt nervös i slutet och att KB vann var riktigt häftigt.
Nu blir det fest i Bjästa! Det är lätt det största som hänt min hemort (ca 2000 invånare).


Aja, hade hoppats kunna lägga upp lite bilder på Bjästahallen och KB:s klubbmärke men nu gick tydligen inte det. Så det får väl bli imorrn istället.

Sov gott allihopa!!

O.

Kommentarer
Postat av: Linnea

haha ja sannerligen var det häftigt :D hoppas nu foppa fattar att alla i modo vill ha honom i klubben, den stackarn har ju alldeles för höga krav på sig själv. han var riktigt bra, men han tog inte i, jag såg det, han körde aldrig full fart, inte en enda gång, och jag kan tänka mig att de va för foten. om han kört järnet så skulle han va bäst på plan, helt klart!! för nu var han en av dom bästa, o då tvekar han om han vill spela i elitserien nåt :S ja tyck synd om han helt klart


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback