The sun is shining...

Visst är solen härlig? Idag har den lyst över Västerås hela dagen. Lite överraskande eftersom jag igår kväll somnade till regn som smattrade mot fönsterbrädan. Tydligen är det inte ens tillräckligt kallt för att det ska snöa om nätterna. Tillbaka till dagen då, solen lyser alltså. Jag tog min civilrättsbok och öppnade min franska och läste i solskenet. Tyvärr kom jag på denna snilleblixt först vid ett-tiden. Så det hann inte bli så länge där. Mest eftersom ett moln kom och tog bort solen och då blev det väldigt kallt... Men nu vet jag iaf hur jag ska spendera mina lediga dagar när solen skiner. Det var riktigt varmt och skönt trots att utetemperaturen bara uppgår till 2 plusgrader...
Plugget gick ganska bra på förmiddan. Men i solen var det svårt att inte bli bländad så då tog pluggsuget slut.
Annars har jag hunnit med en storstädning så nu är det återigen fint här. Frågan är bara hur länge. På måndag ska jag nog dra ut till IKEA. Har ju bil nu ett tag så då får man passa på. Har en del saker jag behöver. Ska bli kul att fixa de grejerna så att det känns ännu mer som ett hem och inte ett tillfälligt boende.

När det gäller kvällen så har jag inga större planer. Som vanligt är jag enormt otaggad på att laga mat. Får se hur jag löser det... Kvällens underhållning lär bestå i Sveriges värsta bilförare men annars vet jag inte om det finns så mycket att sysselsätta mig med...

Något som är negativt med att solen skiner det är att man ser hur smutsiga fönstren är. Som tur är det bara fönstren mot centrum som är smutsiga och det syns bara när solen skiner. Men de måste nog få en genomkörare snart. Det är väl på våren man brukar göra sånt, eller oftare kanske? Här är det ju ganska mycket smuts i luften så det behövs väl oftare än på landet... typiskt...

Ha en bra dag!

O.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo, det VAR ju trevligt när den lös! Nu är det välbekanta gråa tillbaka igen.. =p

(förutom med tanke på fönstrena som jag btw ALDRIG har putsat)

2009-02-26 @ 15:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback