Vasaloppshelg... var kom den ifrån?

Idag gick det upp för mig att det är Vasaloppshelg nu. Det fick mig att inse hur ovanligt det är att jag befinner mig hemma framför teven i Sverige vid denna tidpunkt. Det brukar vara resperiod för familjen kring sportlovet och då brukar det inte bli så mycket vasalopp. I år är det också resor som gäller men inte för mig. Ifjol var vi hela familjen till Thailand men i år åkte mor o far själva. Bor man inte hemma så bor man inte hemma... typ...

Känner mig riktigt utvilad idag och batterierna ska laddas ännu mer idag. Ska inte göra nånting. Eller kommer behöva gå till affären senare och fixa lite käk (grekisk sallad) och svullgrejer till kvällen. Det är dags för svulldag igen. Det är Linda som lurat på mg det... eller jag var väl inte svårövertalad... Men idag vet jag inte om jag är så sugen på slisk men det kommer väl. Ska tvätta mellan 16-19 också. Har inte så mycket tvätt men det känns skönt. Då kan man ta det lugnt och hinna med allt. Och hinna få allt torrt också vilket är skönt. Sedan får det nog bli Melodifestival och långfilm. En lugn och avslappnad lördag alltså.

Ha en bra lördag!

O.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag vet precis hur det kanns det dar med att bo hemma och inte och plotsligt bli utan utlandsresa runt pasklovet. Mor och far akte till USA idag, suck. haha. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback