Träna, och dåligt väder...

Var och tränade i morse. Var skönt att få igång kroppen direkt. Tråkigt däremot med det väder som vi haft här i Västerås idag. Inget norrlandsväder precis. Det har blåst och snöblandat regn. Riktigt piskade små isbitar i ansiktet när man var ute. Smart som jag är gör det att jag håller mig inne så mycket som möjligt...

Satt och snurrade på youtube. Kom fram till att Roxettes låtar är bättre på spanska än på engelska. Hur kan det komma sig? Är det för att spanskan känns lite mer speciell när inte varenda svensk förstår den eller är spanskan bara vackrare? Jag gillar spanska så nu kanske man borde jobba lite på den kunskap man har. Var ju ett tag sen gymnasiet och spanskalektionerna där. Roxettes "Un dia sin ti" har man vissa minnen av från spanskalektionerna. Vi fick texten med vissa luckor och då skulle vi höra orden som saknades och när vi sen alla fått fram orden blev det allsång. Det var tider det.
Oooh, flashback, vem minns inte "Me gusta la giutara, me gustas tu" osv. Det var ju en klassiker.
Nu är det förmodligen inte så många av mina läsare som läste spanska samtidigt som mig men om det är någon kan ni ju berätta det. Gjorde du det Mia??

Nej, jag har faktiskt köpt chips idag. Det har jag inte ätit på riktigt länge så idag ska jag tjocka ner mig i dem. Såklart köpte jag less-fat så man inte behöver få lika dåligt samvete. Sedan är det ju självklart "Lättsaltade" som gäller. Även fast mina övikskompisar påstår att de inte smakar nånting. Ni har fel!!! De är godast ju!

Nu får ni ha en trevlig kväll och en bra helg!

O.

Kommentarer
Postat av: Linda

jag läste också spanska, men förmodligen inte samtidigt som dig. men vi lyssnade också på den där me gustas tu. jag tänkte ju att vi skulle ha chipsat ikväll:P då får jag väl göra det själv då

Postat av: Emma

Lättsaltade smakar inget!

2009-01-31 @ 18:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback