Dagens goda gärning...

Tredje inlägget idag men det är inte det som är den goda gärningen. Jag har anmält mig för att börja ge blod. Lämna blod eller vad man nu kallar det. Det känns som nånting som klart fler borde kunna göra. Sedan är jag trots att det dröjer länge innan man får lämna "på riktigt" redan lite nervös. Har alltid tyckt att blodgivning är lite läskigt. Men nu har jag bestämt mig för att övervinna det och våga lämna.
Att man sedan lite kontinuerligt tar tester på sig själv är ju bara positivt.
Först blir det en undersökning och sedan dröjer det lite över en månad innan man får lämna blod. Så till er som inte redan gör det och om ni förstås inte har någon sjukdom, anmäl dig du också!!! En dag kan det vara du som behöver blodet.

O.

Kommentarer
Postat av: Mia

hur mycket blod ger man åt gången?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback