Fy fan vad hemskt!!!

Ett helt sjukt program på kanal 5. Handlar om familjer där föräldrarna använder sig av aga för att uppfostra sina barn. Jag kan inte låta bli att må illa. Helt sjukt. Jag blir bara så arg. Det är verkligen inte rätt väg att gå för att få barnen att respektera en eller lära de "rätt och fel". Usch. Jag blir jättearg. Sedan fick man höra genom en dörr när mamman tog med sig sonen in för att smiska honom med en läderbit. Han grinade och skrek av varje slag. Vad han hade gjort? Sagt att han var klar med disken men "Inte var det". Usch, jag blir alldeles genomarg. Vet inte vad jag ska säga. Men jag skulle aldrig kunna göra det. Det finns så mycket bättre sätt att uppfostra sina barn än att använda aga. Och det är ju helt tydligt att även barn som uppfostras utan det kan bli "bra människor".

Hur som helst så vräker regnet ner idag. Igen. Jag hatar detta sommarlov. Än så länge iaf. Det har ju varit kasst väder hur länge som helst. Och det verkar bara ska fortsätta. Ska iaf ner på stan en sväng nu snart. Men det blir till att ta med paraply. Tyvärr så blåser det så man blir nog blöt ändå och paraplyet blåser nog sönder... Typiskt...

På onsdag ska schemat för höstens kurser läggas ut så då får man se när sommarlovet tar slut och hur terminen ser ut i övrigt. Kan bli roligt att se hur mycket föreläsningar det kommer vara och om "jullovet" blir långt eller kort...

Aja, nu ska jag kila. Ut i regnet.

Ha en bra söndag!!

O.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

verkligen superkasst väder :/ men det var ju jättebra väder från början av sommarn förra året, så det kanske blir bättre efter midsommar ist ;D heh.. .man kan ju alltid hoppas :P

Postat av: Mia

De menade på att barn är födda onda.. Sjuk människor de där

2009-06-21 @ 16:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback