Seriöst tevebolagen!!!

Fredagar kan mycket väl vara bland de tråkigaste tv-kvällarna. Åtminstone efter 22. Och då har jag ändå sett nyheterna och tyckt det var "bra". Inget Seinfeld eller någon annan rolig serie. Det ska vara My name is earl då men den tog också slut nu... Bah...

Annars sitter jag här inne med tjocksockar och långkallingar idag igen. Temperaturen ute är 6 grader och inne 15,5... Det är sjukt kallt. Det jobbiga är att elementen står på max men eftersom bostadsbolaget bestämt att det inte behövs värme till lägenheterna längre skulle jag kunna stänga av kylen och placera kylvarorna på elementet istället. Svinigt kallt. Längtar bara efter att få gotta ner mig under täcket och kura ihop sig.
Zorro har insett att den enda värmekällan är datorn så han ligger precis där fläkten blåser ut den varma luften. Han är inte dum han. Jag nöjer mig med att värma händerna på tangentbordet. Hur Raffe överlever vet jag inte. Akvarietemperaturen har gått från 22 grader till 18 men han har det fortfarande varmare än övriga i denna lägenhet. Otur för honom så står hans bostad rakt ovanför iskallt element och friskluftsintag (kall luft) vilket gör att det förmodligen är något varmare längre in i lägenheten men jag försöker härda honom... hehe...

Annars idag så hade jag och INgrid fått för oss att det skulle bli sol och hyfsat fint väder idag. Det blev det inte. Vi flydde moln, storm och kyla för att spela kort istället...
Där har ni min dag i stort...

Köpte fyra böcker igår förresten. Pocket. På engelska. Så nu ska jag fortsätta min läsningsdrogning. Men just nu har jag inget större lässug annars hade väl denna kvällen varit perfekt för en bok...

Pratade med mor o far och de hade det inte mycket bättre. De var i farmor o farfars hus och packade ihop allt. Huset ska säljas. De hade kämpat och klarat köket nu under kvällen. Det kan jag säga att det inte bara är lite småsaker där inne... Nu satt de och åt middag. Temperaturen där inne ar 15 grader men de lyxlirarna hade en brasa... Det skulle jag också vilja ha. Kanske kan elda några gamla kursböcker... Men var? Hmm...

Nej, nu går jag nog och lägger mig.... Men jag är inte trött... Bah...

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback