Tur med skorna.

Satt på morgonen och funderade på om jag inte behövde ett par sandaler. Kom på att de s.k. "Gladiatorsandalerna" verkar snygga. Så jag googlade lite och hittade ett par riktigt snygga på Vagabond. Minuset var att de kostade 700 kronor. Lite väl mycket tyckte jag men jag tänkte att om det finns en butik här i Västerås kan jag ju kolla på de iaf. Såg att det skulle finnas en på ett ställe så jag gick dit men hittade ingen butik så jag tänkte att det är väl lika bra de var ju lite dyra. Men jag kan ju kolla andra butiker och se om de har någon liknande. Efter bara fem minuters spanande upptäcker jag en Vagabondbutik. Jaha, såklart tänker jag... Nu blir det dyrt... Men när jag kommer fram så är det "Utförsäljning 50 % på allt i butiken. Butiken Upphör". Som vanligt med utförsäljningar hade jag inga större förväntningar eftersom de bra storlekarna ändå brukar försvinna direkt. Men tror ni inte att gladiatorsandalen fanns i min storlek. De var sjukt sköna och halva priset. Jag kunde inte låta bli. Så jag köpte de. Vem har sagt att lågkonjunkturen bara är dålig? Det är ju kanon med konkursutförsäljningar!
Så halv elva var jag hemma igen och hade redan hunnit inhandla ett par skor. Att jag är igång så tidigt bådar gott för jag har mycket att göra idag. Imorrn åker jag hem till Örnsköldsvik. Ska bli så härligt att komma hem. Sommar, sol, pool, jobb och allt annat fint som finns i Norrland.

Aja, nu väntar en kass tv-serie som jag alltid brukar inleda dagarna med numer. Men när jag åker hem ska jag försöka undvika den. Jävla "Seventh Heaven". Den är ju så kass men jag kan inte låta bli att titta.

Doooh! Hur tänkte jag när jag köpte ytterligare ett par skor då? Nu måste jag ju kanske lämna ett par. Eller vem försöker jag lura, jag måste lämna ett par. Väskorna är fyllda och då har jag inte fått ner necessärerna än. Bah. Det blir spännande imorrn när det bär av. Börjar redan oroa mig för resan till Västerås. För hur stor är chansen att jag inte samlar på mig något mer när jag är hemma? Noll ungefär. Men jag kanske kan lämna lite grejer då iaf. Får åka två gånger kanske. Haha...

Solen skiner idag, är riktigt varmt och skönt redan. Var ska det sluta idag egentligen? Lite synd bara att det är en del höga, tunna moln som stör.

Ha en bra dag!

O.

Kommentarer
Postat av: Mia

Du får klä på dig en massa, flera lager. Var på 1922 idag (häggströms) de har ju startat outlet butik (typ), men det är inga skitmärken utan blandat av välkända märken. där kan man fynda finfina grejer

2009-06-24 @ 18:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback