Vem kunde tro att "sekundlim" skulle vara så effektivt?

Har en liten plastbit för att hålla fast en pinne i fönstret som gått sönder. Så idag när jag var på affären tänkte jag att jag kunde köpa lite lim eller klister. Hittade ett som hette "Sekundlim". Tyckte det skulle vara bra eftersom det skulle fastna snabbt och bra. Sagt och gjort så läste jag instruktionen. Man skulle skruva loss själva "pipetten" och sticka hål i ett folie som skyddade. Det gjorde jag men då började det forsa ut lim så jag tog ett papper och torkade av. Sedan när jag limmade lite på plastbiten och sedan skulle lägga bort den lilla tuben för att hålla plastbitarna så satt tuben fast i mitt finger. Haha, kändes som en kass komedifilm men där stod jag med en limtub fastlimmad i fingret. Och precis som namnet antydde så torkade det på bara sekunder. Det var bara att slita lös den. Inte alls så skönt. Men det började inte blöda iaf. Ser bara ut som om jag tappat översta lagret skinn på en liten fläck. Haha. Gömde sedan tuben långt in i en av kökslådorna. Har en stark tro att jag lyckats limma igen hela tuben och att locket aldrig kommer att gå att få bort igen. Ska jag vara helt ärlig är det nog lika bra. Det positiva är ju att jag kan ge en hel del människor ett gott skratt och nästa gång jag ska limma så ska jag lura någon stackars ovetande att göra det och sedan skratta när de fastnar i tuben. Så det så!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback